کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

ازمایش بکارت برای ازدواج-کاربردی

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

ازمایش بکارت برای ازدواج-کاربردی

ازمایش بکارت برای ازدواج-کاربردی

آزمایش بکارت چیست؟

به نوشته دادسرایار در مقاله چگونه آزمایش بکارت چیست؟

دادسرایار 24 ساعته در خدمت شماست حتی روز های تعطیل

021-91-01-61-52

پرده بکارت اسم آشنایی برای همه به خصوص برای بانوان است.

باید گفت واژه ای به نام ثیب وجود دارد که دقیقا نقطه مقابل بکارت است ثیب وقتی به کار میرود که پرده بکارت بخاطر رابطه نزدیکی از دست رفته باشد.

آزمایش بکارت برای قبل از عقد

امروزه شاید کمتر به چشم بخورد خانواده ها دختر را قبل عقد نزد پزشک معتبر ببرند تا متوجه شوند دختر دارای پرده بکارت است یا خیر اما گذشته این اتفاق خیلی انجام میشده با این که در دنیای امروزم هستند تعدادی هر چند کم که هنوز به این قضیه اهمیت دهند و قضیه پرده بکارت را مورد آزمایش قرار دهند خوب این قضیه امروزه ممکن است حتی توهین شناخته شود چون بعضی این مورد را کار زشتی میدانند که راجب وضعیت جسمی خود توضیح دهد حال ما به این مشکلات اعتقادی کاری نداریم و به سراغ بحث خود میرویم:

تعریفی از معاینه سلامت بکارت و مجازات افشای آن به دیگران

از این روش که تست باکره بودن و آزمایش و معاینه پرده بکارت است میشود مطلع شد قبل ازدواج رابطه جنسی تجربه شده است یا خیر. البته باید گفت که انجام دادن این کار فقط در صورتی است که فرد راضی باشد حتی در صورتی که مراجع قضایی هم وارد شوند اگر خود فرد راضی نباشد انجام نمیشود اگر مثلا خود دختر به تنهایی برای سلامت خود این آزمایش را بخواهد یعنی فقط برای مطلع شدن خودش بخواهد احراز هویت احتیاجی نیست و پزشک شفاهی توضیح میدهد اما برای کسانی که گواهی سلامت بکارت بخواهند یعنی به صورت کتبی باید احراز هویت صورت گیرد.باید گفت درخواست این کار فقط با دستور خود دختر است و شوهر و مادر شوهر هیچ تاثیری در این قضیه ندارند

و حتی اگر پزشکان به کسی غیر خود شخص موضوع را بگویند مجازاتی در پیش دارند و بر اساس ماده 648 قانون مجازات اسلامی قسمت تعزیرات با آن ها برخورد میشود.در این قانون اسم بسیاری از کادر درمان گفته شده و اعلام کرده اگر این افراد به کسی غیر مراجعه کننده گزارشی دهد مستوجب مجازاتی میشوند چون به قول معروف باعث این شده اند که راز مردم را فاش کنند.گواهی سلامت بکارت هم دو برگ است یک یبرگ برای مراجعه کننده میشود و دیگری برای پزشک مربوطه زنان.

گواهی سلامت بکارت بعد از این که آزمایشات و معاینات بکارت تمام شد به شکل زیر میباشد: گواهی میشود در تاریخ.... ساعت.... بعد از گرفتن رضایت نامه کتبی و همچنین شناسایی هویت و مطابقت دادن عکس با مدرک های شناسایی معاینه انجام شد و نتیجه از این قرار..... میباشد.

بکارت و فسخ نکاح

پیش از این که این موضوع را آغاز کنیم نخست توضیح کوتاهی و مختصری از شرط بنایی و شرط ابتدایی میدهیم.

شرط بنایی: در بسیاری از قراردادها یک سری شرایط وجود دارد که ضمن عقد هستند و در قرارداد هم از شرایط نوشته میشود یعنی کاملا صریح وجود دارند اما بعضی از شرایط هستند که ذکر آن شرایط نوشته نمیشود ولی اینقدر به حالت عرفی واضح و عادی هستند که بدون نوشتن هم اهمیت آن وجود دارد یعنی اگر نوشته نشود منظور این نیست که بدون اهمیت است به عنوام مثال بهترین گزینه همین شرط باکره بودن است هیچ وقت در شرایط ضمن عقد نوشته نمیشود اما دارای اهمیت است.

پس متوجه شدیم شرط باکرگی دختر جزو شرط های اصلی و بنایی عقد نکاح است اما در قرارداد مورد لحاظ نمیباشد اما تقریبا بیشتر مردها موضوع را مهم دانسته و با تصور اینکه شخصی که به عنوان زن وی است باکره میباشد دارد عقد نکاح را انجام میدهد اما اگر مردی بعد از این که عقد نکاح را انجام دهد متوجه شود باکرگی وجود ندارد اجازه دارد عقد نکاح را فسخ کند که با کمک خیار تخلف از شرط صفت این اجازه داده شده است بر اساس نظر این خیار هروقت در یکی از طرفین صفت خاصی به حالت شرط شده و پس از عقد مشخص شود آن صفت وجود ندارد میتواند عقد را فسخ کند فرقی هم ندارد که وصف مورد نظر درقرارداد عقد نوشته شده باشد یا این که عقد مبنی بر آن انجام شده باشد.

    اگر فسخ نکاح به خاطر نبود باکرگی بود برای مهریه چه اتفاقی می افتد؟

همان طور که مستحضر هستید مهریه و نفقه ربط به عقد نکاح دارند. وقتی که عقد نکاح به دلیل تخلف از شرط صفت باکره بودن فسخ شود در حالتی که  بین زن و شوهر رابطه جنسی کامل برقرار شده باشد یعنی نزدیکی انجام شده باشد زن آن مهریه ای که در عقد نامه نوشته شده است را ندارد در این جا زن دارای مهر المثل میباشد اما در حالتی هم که رابطه نزدیکی انجام نشده باشد چیزی هم حق زن نمیباشد.

دیه از بین رفتن پرده بکارت به وسیله کسی

هرموقع که پرده بکارت وسیله کسی به جز همسر یا با هر وسیله ی دیگری و بدون رضای طرف از بین برود مشمول ضمان مهر المثل میباشد.

هر موقع پرده بکارت با انجام نزدیکی و با رضای طرف باشد چیزی حالت ثابت نیست.

رضای دختری که به بلوغ نرسیده و نا بالغ است و یا همین طور جزو مجنونین است که رضای واقعی به زنا نداشته به عنوان همان نبود راضی بودن شناخته میشود.

اگر پرده بکارت به خاطر حادثه ای از بین رود مثلا حادثه ای مثل حوادث ورزشی

اگر نظر علم پزشکی را در این زمینه بخواهیم باکره به شخصی گفته میشود که پرده بکارتش به هر دلیلی دچار آسیب شده باشد پس فرقی نمیکند از طریق ارتباط جنسی آسیب دیده باشد یا از طریق حادثه ای دچار آسیب گردیده باشد اما نظر علم  فقه چیز دیگری است علم فقه میگوید باکره به کسی گفته میشود که رابطه نزدیکی دخولی را تجربه نکرده است بر اساس فتوا رهبر حتی اگر کسی به خاطر حوادث ورزشی بکارت خود را از دست داده به عنوان باکره معرفی میشود و  این شخص هم با اجازه پدر میتواند ازدواج کند در گواهی پزشکی قانونی این فرد برای ازدواج قید میشود که به دلیل رابطه نبوده است که فرد پرده بکارت خود را از دست داده است و به طور مثال در مسابقات ورزشی دچار از دست دادن پرده بکارت  خود شده است

 

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد