کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری {رایگان + آنلاین}

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری {رایگان + آنلاین}

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری {رایگان + آنلاین}

صفر تا صد آشنایی با مشاور حقوقی

آشنایی صفر تا صد مشاوره حقوقی

شاید برای همه ما موارد متعدد حقوقی پیش آمده باشد که گاها به دلیل ناآگاهی از قوانین دچار ضرر مادی یا حتی روحی شده باشیم. راه حل پیشگیری یا پیگیری این موارد در زندگی مشاوره از متخصصین مربوطه است.  

مشاور حقوقی در بندرعباس در مورد مشاور حقوقی توضیح داد:مشاور حقوقی شخصی که به علت داشتن آگاهی و سواد در زمینه قانون ها وهمچنین علم کامل درباره خدمات حقوقی  این توانایی را دارا می باشد که به اشخاص در مورد مسائل حقوقی که شامل  امور قراردادها،  برطرف کردن اختلافات و دعوا هاو... است مشورت دهد.در امور حقوقی نیز جهت ممانعت از به وجود آمدن زیانهای احتمالی, مراجعه  به یک مشاور حقوقی  امری الزامی می باشد.

 این گونه اشخاص  به علت مسلط بودن به قانون و  خبره گی که در این اموردارند به  اشخاص  جهت  انتخاب درست کمک می نمایند و از این که شما متحمل زیان شوید ممانعت به عمل می آورند.

 مهمترین مسئولیت مشاور دادن مشورت و کمک های حقوقی می باشد. مشاور حقوقی باید معلومات و دانسته های حقوقی خودرادر خدمت افراد بگذارد،  محتوای قراردادها را آماده کند و  شیوه آن عقد را مورد بررسی قرار دهد.

در موارد کیفری و در موارد حقوقی مرتبط به ارتباط شخصی افراد سهم به سزایی دارا می باشد.این اشخاص  قادر هستند در موارد کاری و اداری، موارد مرتبط به مهاجرت،  موارد تجاری و مسئله های بین المللی و بقیه موارد حقوقی به افراد کمک شایانی کنند.

 لازم به ذکر است به اشخاصی که مراحل رسیدگی به پرونده حقوقی شمارا در مراجع قضایی واداری  تعقیب و دنبال می نماید و از حقوق شما در محاکم قضایی دفاع می کند وکیل گفته می شود. مشاوره حقوقی خوب  شخصی است که دارای توان و تخصص بالایی در مورد امور حقوقی و قانون می باشد.

این افراد باید راستگو، امانتدار و دارای حس مسئولیت باشند و در مواقع لازم  تصمیم درستی بگیرند. باید درباره موارد حقوقی اطلاع داشته باشند و توانایی حل کردن و موشکافی موضوع را دارا باشند.


مشاوره حقوقی خانواده: اصلی ترین مسائل  در این حیطه شامل نفقه، مهریه،  نگهداری فرزندان، طلاق،  شروط ازدواج ومانع های آن  و همچنین وظایف زن و مرد و حقوق آنها نسبت به یکدیگرمی باشد.


مشاوره حقوقی طلاق : موضوع طلاق  یکی از اصلی ترین موضوعات حقوق خانواده می باشد می تواند زوج،  زن خود را طلاق بدهد و چنان چه پاره ای از شروط مهیا باشد زن می تواند خود را مطلقه  بداند از مهمترین اموری که در هنگام طلاق باید نسبت به آن اظهار نظر کرد می توان به نفقه، مهریه و نگهداری فرزندان اشاره کرد.

ویژگی های یک مشاوره حقوقی خوب چیست

ویژگی های یک مشاوره حقوقی خوب

شناخت مشاوره حقوقی خوب برای عامه مردم کاری دشوار است, زیرا مشاوره حقوقی شغلی است که برای با تجربه شدن نیاز به گذشت زمان دارد.

 در اثر مرور زمان به تجربه های مشاور  افزوده می شود. حرفه وکالت و مشاوره  نیاز به هوشمندی مشاور  دارد. نیاز به خلاقیت دارد. تجربه در مشاوره  مثل مشاغل دیگر و بلکه بیشتر از مشاغل دیگر اهمیت زیادی دارد. مشاوره وکالت هنوز در ایران تخصصی نشده و عمومی است. در کشورهای پیشرفته, وکالت  و مشاوره تخصصی است.

 هر وکیل یا مشاوری در امور خاصی وکالت  یا مشاوره می کند. یکی در بیمه، یکی در مسایل حقوقی، یکی در امور ثبتی، دیگری در امر کیفری، یکی در کارهای مالیاتی و.... با توجه به موارد فوق , و جهت تسهیل  در امر خدمات رسانی حقوقی, سایت دادسرایار پس از بررسی های تخصصی اقدام به معرفی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص و متعهد در این  سایت می نماید. 

هنگام مشاوره حقوقی چه نکاتی را رعایت نماییم 

نکات مهم در هنگام مشاوره حقوقی که باید رعایت کنید

شناخت مشاور حقوقی چنان که گفته شد نیاز به مهارت شناسی در شناخت علمی, شخصیتی, تخصصی و... دارد و نیازمند رعایت نکات فراوانی است.  از طرف دیگر  در ایران چون  موضوع مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی نشده لذا کار وکیل دادگستری بسیار سخت و دشوار است. 

مگر این که وکیل خود را در امور خاصی متخصص کنند و از قبول سایر دعاویی که در تخصص او نیست، پرهیز کند. وگرنه وکیل و مشاور حقوقی باید به قوانین مختلف مسلط و در آنها متبحر باشد  با توجه به این  موارد, و جهت تسهیل  در امر خدمات رسانی حقوقی, سایت دادسرایار پس از بررسی های تخصصی اقدام به معرفی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص و متعهد در این سایت می نماید . که از راه های ارتباطی سایت می توانید از این خدمات بهره مند گردید. 

از چه کسی مشاوره حقوقی دریافت کنیم 

دریافت مشاوره حقوقی از کی خوبه؟


مشاوره در دعاوی، از گذشته های دور به خصوص از اوایل قرن بیستم تحول و گسترش عظیمی یافته و اکنون تقسیم بندی قدیمی دعاوی به دو گروه عمده حقوقی و کیفری شامل رشته های متعدد و متفاوت گردیده است از قبیل وکالت و مشاوره در دعاوی چک و سفته، مالک و مستأجر، طلاق و حضانت و نفقه، مالکیت صنعتی و معنوی، مالیاتی کشتیرانی، بیمه، قراردادها، اختلافات بازرگانی، حمل و نقل، املاک، شرکت ها، بانک ها، مؤسسات خارجی، سرمایه گذاری بین المللی، بیع متقابل، نرم افزار رایانه ای، طرح های صنعتی، فضای سبز، رسانه های جمعی، سینما، سازمان های ورزش، خسارات ناشی از انتشار مطالب کذب و تعداد زیادی از سایر انواع مشاوره ها در دعاوی مختلف.

 بنابر این انتخاب یک مشاور علاوه بر صلاحیت های علمی, باید مزین به صفات اخلاقی و انسانی نیز باشد امری بس دشواراما ضروری و چه بسا حیاتی است . جهت تسهیل  در امر خدمات رسانی حقوقی به عموم جامعه, سایت دادسرایار پس از بررسی های تخصصی اقدام به معرفی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص و متعهد در این  سایت می نماید . که از را ه های ارتباطی سایت می توانید که  درهر ساعت از شبانه روز  از این خدمات بهره مند گردید همچنین مردم عزیز اصفهان میتوانند با مشاور حقوقی در اصفهان نیز مشورت کنند


مزایای گرفتن مشاوره حقوقی در سایت دادسرایار با دیگر موسسات حقوقی مشاوره در چیست 

مزایای مشاوره حقوقی با دادسرایار


 تخصصی نمودن پرونده ها از مزایای سایت دادسرایار است. بدون شک، مزیت تقسیم بندی تخصصی در آن است که دعوا به وکیل یا مشاور  مطلع و با تجربه در آن موضوع، احاله می شود و موكل اطمینان بیشتری نسبت به موفقیت در کار حاصل می کند، وکالت  و مشاوره در دعوا به نحو شایسته تری انجام می گیرد و وقت دادگاه به علت عدم تجربه وکیل، کمتر تلف می گردد سایت دادسرایار پس از بررسی های تخصصی اقدام به معرفی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص و متعهد در این  سایت می نماید. 

چنان که گفته شد یکی از مزایای سایت دادسرایار این است که پرونده های  موکلین محترم  را به صورت تخصصی و براساس نوع دعوی  به وکلا و مشاورین حقوقی  مربوطه ارجاع می دهد,  شما مخاطبین محترم می توانید از را ه های ارتباطی سایت از این خدمات  تخصصی بهره مند گردید. 

ویژگی های مشاوره حقوقی موسسه دادسرایار 

 

ویژگی های مشاوررین حقوقی دادسرایار


مشاور حقوقی در بوشهر توضیح داد:در کشورهای حوزه آنگلوساکسون و کامن لا  از زمان های قدیم وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی  به دو گروه عمده مشاورین حقوقی (Solicitors) و وکلای دعاوى (Barristers) تقسیم شده اند اشخاصی که مشکل قانونی دارند بدوا به مشاور حقوقی مراجعه می کنند و ایشان پس از بررسی دلایل و مدارک آنان، موضوع دعاوی را به یک وکیل دعوی ارجاع می نماید تا در مراجع قضایی اقدام به طرح یا دفاع از دعوا کند بنابر این موكل فقط با وی سروکار دارد و حق الوکاله را از او دریافت می کند، خود سهم حق الوکاله وکیل دعاوی را پرداخت می نماید و غالبا موکل تا زمان انجام دادرسی با وکیل دعاوی خود بی ارتباط می ماند از مشخصات بارز این تقسیم بندی گروهی آن است که مشاور حقوقی حق وکالت در دادگاه ها را ندارد و انجام این کار منحصرا از خصایص وکیل دعاوی است این روش که هم اکنون نیز در کشورهای پیشرفته دنیا در حال در حال اجراست از روش های موفق در حوزه خدمات حقوقی محسوب می شود.

 مزیت این روش تقسیم بندی، از نظر حقوق آنگلوساکسون و مخصوصا بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع در آن است که در دادگاه ها، وکلایی انجام دعاوی را انجام می دهند که متخصص آن رشته هستند. یکی از ویژگی های مهم سایت دادسرایار این است که  سعی می نماید به تبعیت از روش فوق ,  پرونده های  موکلین محترم  را به صورت تخصصی و براساس نوع دعوی  به وکلا و مشاورین حقوقی  متخصص در همان دعوی  ارجاع دهد .  

شما مخاطبین محترم می توانید از را ه های ارتباطی سایت از این خدمات  تخصصی بهره مند گردید. 

مشاور حقوقی کیست و چه خدماتی به ما ارائه می دهد 

 

مشاوره حقوقی کیست


شخصی است که دارای تحصیلات حقوقی بوده, و پس از قبولی در آزمون مربوطه  و دوره کارآموزی و اختبار به امر مشاوره حقوقی مبادرت نماید . حضور  مشاورین حقوقی  و وکلا در موضوعات حقوقی  موجب تسهیل کار دادگاه و تسریع رسیدگی می گردد. ضمن آن که محتویات پرونده امر و حقانیت موكل قبلا توسط مشاور حقوقی بررسی و ارزیابی شده و از طرح دعاوی بی اساس و اتلاف وقت مراجع قضایی اجتناب می شود. 


نحوه انتخاب مشاوره حقوقی خوب برای شرکت 

ویژگی های یک مشاوره حقوقی خوب

در زیر یک نمونه از نظریه اداره حقوقی ,با موضوع انتخاب مشاوره حقوقی و وکیل برای برای شرکت نوسازی صنایع ایران بررسی می گردد.  
پرسش :آیا استفاده از وکلا و کارآموزان وکالت دادگستری به عنوان کارشناس حقوقی یا  مدیر در ستاد و هیأت مدیره و شرکتهای تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طريق انعقاد قرارداد و 

مشاوره حقوقی و کسر مالیات و سهم تعاون کانون مجاز می باشد یا خیر؟ 

جواب: با توجه به ماده ۳ قانون تأسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر اینکه سرمایه سازمان عبارت است از دارایی های متعلق به دولت در شرکت ها و مؤسسات صنعتی و معدنی که از طرف دولت به سازمان واگذار می شود. 

با توجه به مقررات بند ۲ ماده ۱۰ لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مبنی بر اینکه اجازه وکالت به مستخدمین بنگاه هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت است در حین اشتغال ... داده نمی شود.

 به نظر می رسد که اشتغال وکلای دادگستری در سازمان مذکور به نحوی که مصداق استخدام در بند ۲ ماده ۱۰ لایحه قانون مزبور باشد مغایر با مقررات ماده مرقوم است. ليکن استفاده از خدمات  مشاوره حقوقی وکلای دادگستری به وسیله آن سازمان در غير مورد مذکور بلامانع است. 


با توجه به برخی محدودیت ها در انتخاب و انعقاد قرارداد  مشاوره حقوقی جهت برخی سازمان های دولتی ,  سایت دادسرایار با شناخت این گونه دعاوی و داشتن وکلای مجرب در دعاوی شرکت های دولتی و خصوصی, آماده هرگونه همکاری دراین زمینه می باشد.  شما مخاطبین محترم می توانید از درگاه های  ارتباطی سایت از این خدمات  تخصصی بهره مند گردید. 

وظایف وکیل و مشاوره حقوقی هنگام مشاوره 

در زمینه وظایف و مسئولیت های  وکیل و مشاوره حقوقی, متن سوگند نامه وکیل و مشاوره حقوقی جهت آشنایی به شرح ذیل آورده می شود :
(در این موقع که می خواهم به شغل شریف وکالت نایل شوم به خداوند قادر متعال قسم یاد می کنم که همیشه قوانین و نظامات را محترم شمرده و جز عدالت و احقاق حق منظوری نداشته و برخلاف شرافت قضاوت و وکالت اقدام و اظهاری ننمایم و نسبت به اشخاص و مقامات قضایی و اداری و همکاران و اصحاب دعوا و سایر اشخاص رعایت احترام را نموده و از اعمال نظریات سیاسی و خصوصی و کینه توزی و انتقام جویی احتراز نموده و در امور شخصی و کارهایی که از طرف اشخاص انجام میدهم، راستی و درستی را رویه خود قرار داده و مدافع از حق باشم و شرافت من وثیقه این قسم است که یاد کرده و ذیل قسم نامه را امضاء می نمایم).


حوزه های مشاوره حقوقی شامل چه چیزهایی می شود 


حوزه های مشاوره حقوقی و وکالت  شامل هر آن چه در ارتباط با قوانین و مقررات است می باشد. قوانین و مقررات هیچ گاه آن قدر صریح و روشن نیست که با چند ماده قانون یا چند دستور قضایی بتوان اختلافات بی حد و حصر مردم را به آسانی حل و فصل نمود. چگونه ممکن است که قانون گذار همه چیز را پیش بینی کند؟پس هرجا که یک ماده قانونی وجود دارد، قهرا یک قاضی برای تفسیر قانون وتطبيق آن با مواد آن لازم است و هرجا که یک قاضی باشد لااقل وجود دو وکیل برای طرفین دعوا لازم و ضروری است. 


دادخواهان همواره منافع خود را با حقوق واقعی خویش اشتباه می کنند در این صورت مابین قاضی و مردم باید کسانی باشند که حرفه آنها دفاع از حقیقت وعدالت باشد و این وظیفه را با نهایت شرافت و ظرافت انجام دهند. این اولین دلیل لزوم وجود وکیل دادگستری است ولی تنها دلیل نیست.

مشاور حقوقی در پیگیری دعوا چه نقشی دارد و چقدر اثر گذار است 

غالبا این سؤال پیش می آید که چه نتیجه ای  دارد که  یک وکیل در دفتر خود از زبان موکلش مطالبی بشنود و سپس همان مطالب را در دادگاه تکرار کند؟ در این فاصله، یعنی از دفتر وکیل تا دادگاه، وکیل چه عملی انجام می دهد؟ پاسخ این پرسش را در چند جمله می توان خلاصه کرد. 

فهمیدن آن چه موکل می گوید، تشخیص آنچه را که نمی خواهد بگوید و کتمان می کند، توجه به واقعیت و حذف زواید، پی بردن به منشأ و علت دعوا، توضیح و ترتیب دلایل، روشن کردن نکات مبهم، رفع نقایص کار و گاهی تأليف و تلفیق تضادها، تجزیه و تحلیل وقایع و تطبيق قانون با موضوع و مورد دعوا.

 اینها وظایف وکیل است که با بردباری و دلسوزی و غالبا با تحمل سختی و استقبال خطر و محرومیت به انجام می رساند. و این بخشی از موارد اثر گذاری وکیل  در پیگیری دعوا است .


مشاور حقوقی چه زمان می تواند در حل مسائل حقوقی کمک کند


به راستی، قضات چه اندازه رنج می بردند اگر قرار می شد بدون وجود وکیل با طرفین دعوا روبرو شوند؟

 به گفته داگسو: (شنلی که وکیل مدافع بر دوش می گیرد از همان پارچه ای است که قاضی بر تن می پوشد و این شنل آن لباس را تکمیل می کند).از نظر معرفت الروحی نیز وجود وکیل ضروری است زیرا طرفین دعوا به یک محرم اسرار که مثل خود آنها باشد و خودشان وی را انتخاب کرده باشند.

نیازمندند تا بدانند مشکلات آنان را با علاقه و گذشت بشنود و در آنها امید و آرامش به وجود آورده را صمیمانه برای مواجهه با چهره حقیقت که از نظر ذینفع ممکن است زشت و هولناک باشد آماده کند. این است که در بدو مواجهه با هر موضوع حقوقی در هر زمان , نیاز به یک مشاور حقوقی یا وکیل دادگستری را نمایان می کند.

چرا باید قبل ازهر اقدام حقوقی از وکیل دادگستری مشاوره بگیریم 


امروزه یکی از معیارهای مهم برگزاری دادرسی عادلانه، حضور وکیل در دادرسی های مدنی و پیگیری های کیفری است. ماده ۱۶ میثاق حقوق مدنی و سیاسی که در دسامبر ۱۹۹۹ به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و دولت ایران به موجب قانون مورخ هفتم خرداد ۱۳۹۶ خورشیدی الحاق خود را به آن اعلام کرد، حق برخورداری هر یک از افراد بشر را در یک دادرسی عادلانه پیش بینی کرده است. بند (د) این ماده حق برخورداری از خدمات وکیل دادگستری را نیز از حقوق بشر دانسته و مقرر کرده است: 

( هرگاه متهم در محاکمه حاضر بشود , شخص باید  یا به وسیله وکیل منتخب خود، از خود دفاع کند و در صورتی که وکیل نداشته باشد، حق داشتن یک وکیل به او اطلاع داده شود و در مواردی که مصالح دادگستری اقتضا نماید از طرف دادگاه رأسا برای او وکیلی تعیین بشود که در صورت عجز از پرداخت حق الوكاله هزینه ای نخواهد داشت).

با دقت در این قانون و مراجعه به عقل و منطق, پاسخ به این پرسش که چرا باید قبل ازهر اقدام حقوقی از وکیل دادگستری مشاوره بگیریم به راحتی قابل فهم است. زیرا ضرورت استفاده  از وکیل و مشاوره حقوقی, در ادوار مختلف تاریخی جهت احقاق حق مظلومان از بدیهیات است . 

چه طور به مشاوران حقوقی اطمینان کنیم

با گذشت زمان و گسترش قوانین مدنی و کیفری و پیچیده تر شدن آیین دادرسی، نیاز به داشتن وکیل و مشاوره حقوقی  افزایش یافته و حق برخورداری از خدمات وکلای دادگستری مورد حمایت های قانونی دقیق تری در سراسر جهان قرار گرفت به عبارت دیگر در جوامع پیشرفته امروزی به دلیل وسعت یافتن جامعه متمدن و مطرح شدن مسایل پیچیده سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، انتخاب وکیل برای مطالعه و تشخيص خیر و صلاح اشخاص، نشان دادن راه بهتر استفاده کردن و رسیدن به خواسته و حفظ منافع از ضروریات شده است و همین ضروری تشخیص داده شدن, توسعه و شکوفایی این حرفه را به وجود آورده است. در میان اما  این که چه طور به مشاوران حقوقی اطمینان کنیم از موضوعات حیاتی است. 


جهت تسهیل  در امر خدمات رسانی حقوقی به عموم جامعه, سایت دادسرایار پس از بررسی های تخصصی اقدام به معرفی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص و متعهد در این  سایت می نماید. که از را ه های ارتباطی سایت می توانید که  درهر ساعت از شبانه روز  از این خدمات بهره مند گردید. 

مهارت های مورد نیاز یک مشاوره حقوقی خوب چیست 

وقتی قانع شدیم شغل وکالت و استفاده از وجود وکیل در شرایط فعلی جهان از ضروریات است، بلافاصله این واقعیت متبادر به ذهن می شود که داوطلبان باید دارای چه شرایط علمی و عملی باشند تا مورد قبول دستگاه وکالت و قضاوت قرار گیرند. 

صرف نظر از سلامت مزاج و تفکر که لازمه قبول هر حرفه در هر جامعه انسانی می باشد، خواستاران ورود به این جامعه بایستی علاوه بر سواد کافی توانایی انجام این فن و امر مهم را نیز داشته باشند. در قوانین ایران، حداقل سواد متقاضی را اخذ لیسانس از دانشکده های حقوق در نظر گرفته اند که این قید، شرط اول است.

 شرطی است لازم ولی کافی دانسته نشده است. دلیل این کار روشن می باشد. به قول اندیشمندان، وکالت و مشاوره حقوقی  فن است نه علم ساده. کسی که علم حقوق را خوانده است باید زیر نظر یک سازمان تربیت بیابد و تجربه بیندوزد و سپس از عملش استفاده کرده آن را در قالب (فن دفاع) به کار گیرد.

 مسایل را بررسی کرده، بشکافد و معایب و محاسن چگونگی اقدام را با قانون تطبیق داده، بیان کند.

 به کسی که دارای این توانایی علمی و فنی باشد، وکیل و مشاوره  دعاوی اطلاق می گردد. برای دست یافتن به این توانایی متفکرین و صاحب نظران، تشکیلات کانون های وکلا را طرح ریزی کرده و پیاده نموده اند تا علاقمندان به آن مؤسسات مراجعه کنند و عضویت یافته طی دوره کارآموزی نموده و پروانه وکالت و مشاوره حقوقی  دریافت دارند.


تفاوت بین مشاوره حقوقی و وکالت چیست 


به لحاظ ماهیتی مشاوره حقوقی همان وکیل دادگستری است که گاها به امر مشاوره نیزمی پردازد و حق المشاوره دریافت می کند. اما به لحاظ شکلی  با توجه به برگزاری آزمون مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضاییه در برابر کانون وکلای دادگستری , باید گفت که در هر دوی این نهادها پس از طی شدن مراحل قانونی و کار آموزی و اختبار، پروانه پایه یک اعطا خواهد شد.  که هیچ تفاوتی باهم ندارند. 
 

نحوه دریافت مشاوره حقوقی از موسسه دادسرایار 


سایت دادسرایار در کلیه امور کیفری, حقوقی, دعاوی خانوادگی, املاک و اراضی, چک, ثبت شرکتها, و ....در جهت تسهیل  امر خدمات رسانی حقوقی به عموم جامعه, پس از بررسی های تخصصی اقدام به معرفی وکلا و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص و متعهد در این  سایت نموده است. که از را ه های ارتباطی سایت می توانید درهر ساعت از شبانه روز  از این خدمات بهره مند گردید. 
 

مشاوره حقوقی ورشکستگی 

برابر مواد قانون تجارت, تاجر ورشكسته از تاریخ صدور حكم ازمداخله در تمام اموال خود حتی آن چه كه ممكن است در مدت ورشكستگی عاید او گردد ممنوع است. همچنین دركلیه اختیارات و حقوق مالی ورشكسته كه استفاده از آن موثر درتادیه دیون او باشد مدیرتصفیه قائم مقام قانونی ورشكسته بوده و حق دارد به جای او از اختیارات و حقوق مزبور استفاده كند. 

ورشکستگی از مواردی است که ممکن است برای فرد تاجر به وجود آید. لذا نقش یک وکیل خوب می تواند در این زمینه پررنگ جلوه دهد. 


آیا با مشاوره حقوقی می توانیم در دادگاه کیفری تبرئه شویم 

شکایت کیفری مربوط به دعاوی از نوع کیفری است که قوانین راجع  به آئین دادرسی کیفری بر آن جاری است .   اما دادخواست حقوقی مربوط به مواردحقوقی که مقررات آئین دادرسی مدنی در آن اجرا می‌شود. قطعا با داشتن یک وکیل خوب و به شرط بی گناه بودن می توانیم در دادگاه کیفری تبرئه شویم .

تعرفه خدمات مشاوره حقوقی حضوری

خدمات مشاوره حقوقی برابرتعرفه هایی است که عمدتا از طرف مراجع ذیصلاح هر ساله منتشر و اطلاع رسانی می گردد. و با توجه به مدارک علمی مشاور متغیر است . بعضا نیز به صورت توافقی تعیین می گردد. در مورد تعرفه وکالت نیز لازم به ذکر است که این تعرفه بر اساس مبلغ پرونده و بر اساس تعرفه های کانون وکلای دادگستری متغیر است. 

تعرفه مشاوره حقوقی آنلاین , نکاتی که در مشاوره حقوقی آنلاین باید رعایت کنید 

بر خلاف تصور عده ای  که  باید هزینه مشاور حقوقی آنلاین بسیار کمتر از مشاوره حقوقی حضوری باشد, در مشاوره حقوقی آنلاین نیز در صورت انتخاب مشاور حقوقی خوب که  نیاز شما به خدمات حقوقی رفع نماید بسیار ارزشمند است.  اما نکاتی که در مشاوره حقوقی آنلاین باید رعایت کنید استفاده حداکثری از زمان و نوشتن سوالات از قبل می باشد. 

داشتن دو مشاوره حقوقی بهتر است یا خیر 

پاسخ به این سوال نسبی است زیرا از یک طرف در صورت غیبت, کناره گیری, فوت و سایر موارد نسبت به یک وکیل, وکیل دیگر می تواند ایفای نقش نماید اما از طرف دیگر موضوع هزینه های مضاعف و عدم تفاهم وکلا با یکدیگر مطرح است. البته لازم به توضیح است که میزان اختیارات هر یک از وکلا را در زمان انعقاد قرارداد موکل می تواند محدود یا مشروط نماید .

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
image
بابک ایزدی

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۱۱:۰۳

باسلام خسته نباشید.چند روز پیش یه مانیتور وچند تا شارجر تو دیوار گذاشتم برا فروش یه نفر اول از واتساب پیام داد بعد زنگ زد گفت آشنام اسم چندتا فامیل رو آورد که تخفیف بگیره آدرس دادم اومد گفت میخوامشون برو یه کابل اچ دی بیار برگشتم نبودش پیام دادم پیدات میکنم ترسید زنگ زد گفت مشکلی برام پیش اومد رفتم صداشو ظبط کردم حالا دیگه جواب نمیده باید ممنون میشم راهنمایم کنید