کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل کیفری | وکیل دعاوی کیفری | بهترین وکیل کیفری - دادسرایار

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل کیفری | وکیل دعاوی کیفری | بهترین وکیل کیفری - دادسرایار

وکیل کیفری | وکیل دعاوی کیفری | بهترین وکیل کیفری - دادسرایار

وکیل دعاوی کیفری

در قلمرو امور کیفری، با جرم و مجازات روبرو هستیم.

بررسی تاریخی نشان می دهد بشریت در مسیر مجازات مجرمان گاه راه افرط راپیش گرفته است و گاه راه تفریط را.

گاهی چنان به شدت به مجرمین برخورد شده است که هیچ گونه امکان اصلاح و بازگشت به جامعه را نداشته و گاه نیز به راحتی از کنار مواردی گذشته است که خود زمینه ساز آسیب های اجتماعی بیشتری شده است. علوم کیفری تا هم اکنون نیز  در راه آزمایش و خطاست.

تدوین قوانین آزمایشی مجازات اسلامی در دهه های گذشته تا کنون خود موید این مطلب است.

لذا با توجه به این گستره  ازتزلزل در امور کیفری، و گاها قوانین متفرقه و پراکنده، راهی جز مراجعه به متخصصین این موضوع که همان وکلای کیفری هستند باقی نمی گذارد.

وکیل کیفری در اصفهان در مورد وکیل کیفری میگوید:وکیل کیفری فردی است که با سال ها تجربه و بالا و پایین رفتن از پله های مراجع کیفری، و حضور متعدد در زندان های مختلف جهت ملاقات با موکلین، توانسته است به درک بالایی از پرونده های کیفری برسد به نحوی که توانایی بالایی دردفاع موفق و احقاق حقوق موکلین خود دارد.

سایت حقوقی دادسرایار، ضمن همکاری با بهترین وکلای کیفری آنلاین در سراسر کشور، آماده ارائه هرگونه خدمات به صورت حضوری یا غیر حضوری می باشد.   

نقش وکیل جنایی در پرونده اضطرار در جنایت

نقش وکیل جنایی در پرونده اضطرار در جنایت

وکیل کیفری همان وکیل دادگستری است که اجازه وکالت در کلیه پرونده های حقوقی و کیفری را دارد.

اما به علت تمایل و علاقه شخصی و گاه به دلیل مطالعه بالایی که در زمینه موارد جزایی داشته به سمت علوم کیفری گرایش بیشتری پیدا نموده است.

به همین دلیل این گونه افراد در زمان پذیرش پرونده ها و گاه انتخاب بین پرونده ها به سمت وکالت امور کیفری کیفری تمایل بیشتری پیدا می کنند به نحوی که پس از سال ها تجربه و ممارست در پرونده های کیفری، تجربه و مهارت بالایی یافته اند.

گاه یک وکیل کیفری چنان در یک موضوع خاص مثل قتل کار نموده، که به جز پرونده های قتل پرونده دیگری نمی پذیرد. لذا عرفا می توان به چنین وکیلی وکیل کیفری قتل نام نهاد.

در خصوص قتل موضوع برای گفتن بسیار است اما گاه ممکن است جانی ادعا کند که به دلیل عارض شدن  شرایط اضطراری مرتکب جنایت بر نفس مرتکب جنایت شده  و برای گریز از خطر و زیان شدید مانند حفظ جان خود یا دیگران اقدام به ضرب و جرح یا قتل مجنی علیه نموده است.

قانون گذار در بیان احکام جنایات متعرض تأثير اضطرار نشده و به مسئولیت مضطر چنان چه مرتکب قتل شده باشد، هیچ گونه اشاره ای ننموده است و از این رو در تشخیص حدود ضمانت جانی در این شرایط باید به عمومات حقوق جزا و قواعد کلی آن مراجعه کرد.

قانون مجازات اسلامی طی یک قاعده کلی اضطرار را در تمام موارد مجوز ارتکاب جرم دانسته و نه تنها جنایات را از شمول این حکم خارج نکرده است، بلکه با توجه به تبصره ذیل همین ماده در باره دیه بر تأثیر حالت اضطراری در دفع قصاص تصریح می نماید.

با عنایت به مواردی که در بیان شرایط تحقق اضطرار گذشت، مضطر باید به منظور دفع ضرورتی که بدان گرفتار آمده است، مرتکب فعلی شود که متناسب با خطر موجود بوده و خسارت آن کمتر و خفیف تر از آن باشد.

بنابراین کشتن و یا ایراد جنایات مادون نفس بر دیگری به منظور حفظ مال که در بعضی صور نادر قابل تصور است، نمی تواند به عنوان یک اقدام اضطراری جایز قلمداد شود. زیرا اصولا در این موارد اضطرار به دلیل فقدان شرایط لازم محقق نبوده و مرتکب با احراز عمد در جنایت محکوم به قصاص می گردد.

همچنین در صورتی که زیان و مفسده حاصل از جنایت با خطری که فرد را تهدید می کند مساوی باشد، اضطرار تحقق نمی یابد.

زیرا فعل اضطراری باید به منظور دفع خطر شدیدتر انجام شود. بنابراین چنانچه دو نفر در شرایطی سخت واقع شوند اقدام یکی به قتل دیگری به منظور سد جوع و رفع گرسنگی با استفاده از گوشت وی بلاوجه و نامشروع بوده و جانی محکوم به قصاص می گردد.

چنانکه خودکشی نیز برای رهایی از رنج و فشار شدیداز تشنگی و گرسنگی که ممکن است به مرگ انجامد، جایز شمرده نشده است.

در این سایت بهترین وکیل دعاوی در امور کیفری، از طریق تلفنی هم اکنون منتظر تماس شما می باشد. 

وکیل کیفری در موضوع قتل با اکراه

وکیل کیفری در موضوع قتل با اکراه

یکی از پیچیده ترین پرونده ها، پرونده قتل است. به جرات می توان گفت پرونده ها ی قتل بدون وکیل کیفری محتوم به شکست است.

اکراه در قتل یکی از پرونده های بسیار جنجالی در دادگاه ها استاکراه وادار کردن دیگری است به انجام یا ترک فعلی که از آن کراهت دارد.

اما این فقط یکی از معانی اکراه بوده و نمی تواند به عنوان معنای دقیق آن مورد پذیرش واقع شود. زیرا اراده آزاد ممکن است در مواردی به مکروهات نیز تعلق گیرد، اگرچه غالبا به آنچه بدان اشتیاق دارد متوجه می گردد.

هم چنان که عدم تمایل به خوردن داروی تلخ که نزد بیمار مکروه بوده و به سبب ترجیحات عقلیه از آن استفاده می کند، مانع اسناد تناول دارو به اراده آزاد بیمار نمی گردد و از طرف دیگر چنانچه امری به حسب طبع مرتکب مورد اشتیاق وی باشد، لكن به دلیل مصالح عقلایی اراده وی به ترک آن امر تعلق گیرد، مانند میل به نوشیدن آب برای بیماری که بدان نهی شده است.

اگر دیگری وی را به نوشیدن آب وادار کند فعل بیمار اکراهی خواهد بود هر چند نزد مرتکب کراهت نداشته است.

همچنین است اگر کسی به انجام اعمال منافی عفت یا شرب خمر اشتیاق داشته و درصدد ارتکاب جرم باشد و در همین حال دیگری با تهدید وی را به انجام آن اعمال وادار نماید و او به دلیل کراهت از امر آمر و نه کراهت نسبت به جرایم مذکور مایل به انجام آن نبوده لكن تحت تأثیر فشار و تهدید، مرتکب جرم شود اکراه تحقق یافته است، هر چند نسبت به ذات شیئی اشتیاق وجود داشته است. 

بهترین وکیل آنلاین قتل در این سایت از طریق تلفنی آماده پاسخ گویی به شما می باشد.

وکیل کیفری در مرحله ی دادسرا

وکیل کیفری در مرحله ی دادسرا

شما می توانید در مرحله تحقیق مقدمات دادسرا نیز از وکیل کیفری بهره مند باشید.

محرمانه بودن تحقیقات به معنای نامحرم بودن متهم و شاکی نیست و آنها اصولا حق ندارند که تقاضای مطالعه پرونده و گرفتن کپی از اوراق آن را نمایند.

در مورد حق دسترسی متهم به پرونده، در قانون صراحت نداشته و وجود این حق را از آن جا می توان تشخیص داد که بازپرس می تواند با صدور قراری وی را از آن محروم سازد که پیش بینی صدور این قرار به طور ضمنی دلالت بر اصل وجود حق مزبور دارد.

با توجه به ماده فوق و تبصره ۳ ماده ۱۹۰، در سه مورد، بازپرس می تواند متهم و وکیل او را از مطالعه پرونده ممنوع سازد: در جرائم منافی عفت، در جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، در سایر جرائم چنانچه مطالعه با دسترسی به پرونده منافی با ضرورت کشف حقیقت باشد.

در این موارد نیز بازپرس باید با ذکر دلیل موجه اقدام به صدور قرار عدم دسترسی به پرونده نماید. در این سایت می توانید در هر زمان و مکان با وکیل تلفنی تماس حاصل نموده، و از خدمات حقوقی غیر حضوری بهره مند گردید.

وکیل دعاوی کیفری 

یکی از ابعاد مهم تحولات صورت گرفته در نیمه دوم قرن بیستم در زمینه آیین دادرسی کیفری، تقویت حق دفاع متهم از طریق تسهیل شرایط دخالت وکیل مدافع کیفری در مرحله تحقیقات مقدماتی است شروع این تحولات به سال های پس از پایان جنگ جهانی دوم و  اسناد بین المللی حقوق بشر باز می گردد که هدف آنها الزام دولت ها به رعایت حقوق بشر در دستگاه قضایی و تأمین شرایط لازم برای برگزاری یک دادرسی منصفانه بوده است.

یکی از مظاهر دادرسی منصفانه نیز، امکان برخورداری متهم از وکیل مدافع در فرآیند کیفری است در قانون آیین دادرسی کیفری، حق شاکی به برخورداری از وکیل از همان روز نخست تقدیم شکایت او به رسمیت شناخته شد.

بدیهی است که جواز دخالت وکیل شاکی محدود به تقدیم شکایت نبوده، شامل پیگیری و دفاع از آن در مراحل بعدی نیز خواهد بود اما مسأله بیشتر در مورد حق متهم به برخورداری از وکیل مدافع در مرحله تحقیقات مقدماتی، با چالش مواجه است.

این حق اساسی متهم از ابتدا در قوانین ما با محدودیت هایی همراه بوده است.

بدین ترتیب، حق متهم به داشتن وکیل چنان اهمیتی دارد که باز پرس نباید به فرض آگاهی همگان از قوانین اعتماد کرده و برخورداری از آن را به اطلاع متهم از این حق واگذار نماید، بلکه وی موظف است که در برگ احضاریه، علاوه پر مندرجات معمولی آن.

به این حق متهم تصریح نماید تا او بداند که می تواند در وقت مقرر به همراه وکیل خود حاضر شود.

حتی با تصریح به این نکته در احضاریه، بازپرس موظف است با حاضر شدن متهم نزد او و قبل از هر تحقیقی، این مطلب را مجددا به او تفهیم نماید و بدیهی است که در این شرایط، بازپرس حق ندارد که متهم را از این حق خویش محروم سازد و مثلا اجازه حضور وکیل او را ندهد.

هزینه وکیل کیفری براساس نوع پرونده و تعرفه های موجود و یا از طریق توافق تعیین می گردد.

بهترین وکیل کیفری

بهترین وکیل کیفری 

بهترین وکیل کیفری فردی است که گرایش تحصیلی وی در زمینه حقوق جزا و جرم شناسی بوده و در مدت زمان فعالیت خود بیشتر بر پرونده های کیفری کار کرده باشد.

و دراین زمینه با مهارت و تجربه ای که به دست آورده قطعا بهتر از سایر همکاران خود می تواند در زمینه کیفری به شما کند.

سایت دادسرایار می تواند بهترین وکلای کیفری را  از طریق ارائه شماره وکیل کیفری در شهرهای مختلف به شما معرفی نماید.

یکی دیگر از جرائمی که بدون تحقیق در دادسرا مستقیما در دادگاه مطرح و رسیدگی می شود، جرائم منافی عفت است.

بر اساس آموزه های فقهی، در این جرائم، اصولا بنا بر بزه پوشی و کتمان است، نه برملا شدن و اثبات.

از این دیدگاه، صرف طرح و اثبات این جرائم می تواند موجب اشاعه فحشاء (ترویج کار زشت) گردد و مقرراتی هم که در ایجاد محدودیت در تعقیب و تحقیق این جرائم و اثبات آنها وضع شده، ناشی از همین دیدگاه است.

از یک سو، قانون آیین دادرسی کیفری به عنوان یک اصل مقرر نموده که (انجام هرگونه تعقیب و تحقیق در جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست...) و استثناء آن (یعنی جواز تعقیب و تحقیق را تنها در چهار مورد پذیرفته است: (... مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد که در این صورت، تعقیب و تحقيق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی انجام می شود و از سوی دیگر، ماده ۳۰۹ ق.آ.د.ک می افزاید: به جرائم منافی عفت به طور مستقیم در دادگاه صالح رسیدگی می شود.

وکیل کیفری در جرم محاربه

وکیل کیفری در جرم محاربه

هم اکنون در این سایت امکان مشاوره با وکیل کیفری رایگان برای شما فراهم می باشد.

از تعریف جرم محاربه چنین برداشت می شود که تهدید محارب باید جنبه عمومی داشته باشد چرا که عمل مرتکب باید به قصد جان، مال یا ناموس مردم ویا ارعاب آنها باشد. لذا محارب کسی است که با کشیدن سلاح، ایجاد رعب و هراس مردم را بنماید و کشیدن سلاح در کوچه و خیابان، بازار و یا اجتماعات عمومی مانند مساجد، مدارس و سالن سخنرانی و سینما و تئاتر و یا دیگر محلهائی که عموم مردم به آنجا رفت و آمد می نمایند نظیر بانکها، ادارات، سازمان های دولتی و غيره مصداق محارب را خواهد داشت.

این نکته را وکیل در شیراز تاکید میکند که  اگر تهدید علیه یک یا چند نفر بخصوص باشد، جرم محاربه محقق نخواهد شد.

مقنن به همین جهت در دنباله ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی تأکید می نماید: (... هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی شود.) 

بنابراین اگر کسی به سوی فردی به جهت عداوت شخصی سلاح بکشد و موجب رعب و هراس او شود، این جرم چون فاقد جنبه عمومی است و موجب برهم زدن نظام و امنیت جامعه نمی شود، مرتکب آن مستحق مجازات محارب نخواهد بود.

اما اگر این عمل در مکانی صورت گیرد که محل رفت و آمد عموم است، هر چند که کشیدن سلاح به سوی چند نفر مخصوص باشد، در این صورت عمل، مشمول حکم محارب قرار خواهد گرفت. 

داسرایار 

در روایات متعدد انسان ها به مشورت با افراد متخصص، توصیه شده اند. اصولا در هر کاری مشورت گرفتن خوب است.

اما گاهی موضوع از چنان اهمیت بالایی برای ما برخوردار است که، اخذ مشاوره را برای ما ضروری و الزامی می باشد. موضوعات و مباحث حقوقی یکی از این موارد است.

سایت حقوقی دادسرایار توانسته است در زمینه  خدمات حقوقی گام های بلندی در زمینه مشاوره حقوقی به عموم مردم  بردارد.

شما از طریق راه های ارتباطی این سایت می توانید در هر زمان و مکان با این سایت تماس حاصل نموده و مطلوب ترین خدمات حقوقی را دریافت نمایید. 

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد