کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل طلاق|بهترین وکیل طلاق|مشاوره حقوقی طلاق02191016152

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل طلاق|بهترین وکیل طلاق|مشاوره حقوقی طلاق02191016152

وکیل طلاق|بهترین وکیل طلاق|مشاوره حقوقی طلاق02191016152

گفته می‌شود طلاق منفورترین حلال خداوند است. طلاق که از آن به‌عنوان جدایی زوجین یاد می‌شود نقطه پایان عقد ازدواج است. متأسفانه آمارها نشان از رشد فزاینده طلاق در بین جامعه دارد. 

به هر ترتیب طلاق در قانون مدنی انواع و اقسامی دارد که به طلاق رجعی، طلاق بائن، طلاق خلع و مبارات، طلاق توافقی و ... تقسیم می‌شود. وکیل طلاق فردی است که با تخصص در دعاوی خانوادگی می‌تواند شما را در این پرونده‌ها یاری نماید. باتوجه‌به اهمیت طلاق این‌گونه پرونده‌ها در صلاحیت دادگاه خانواده قرار گرفته است اما در بیشتر شهرهای کوچک این تفکیک صورت نگرفته است

. باید خاطرنشان ساخت که تخصصی شدن امور قضایی در دنیای کنونی یک ضرورت است و نظریه دادگاه عمومی که قاضی آن بتواند به کلیه انواع دعاوی حقوقی و کیفری رسیدگی کند، نظریه‌ای ناپخته و دور از منطق و واقعیت‌های حقوقی و اجتماعی است. 

ویدیو و صوت مقاله وکیل طلاق 

باتوجه‌به صلاحیت دادگاه خانواده و فلسفه وجودی این دادگاه و با عنایت به سوابق تاریخی آن روشن است که قاضی دادگاه خانواده خصوصاً در بخش طلاق باید خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد. مثلاً متأهل و متخصص و دارای سابقه کافی باشد، لیکن به نظر می‌رسد که مدت چهار سال کار قضایی برای قاضی، تجربه کافی آن هم در مسائل پیچیده خانواده مثل طلاق فراهم نخواهد شد.

 قبل از انقلاب، با این‌که در زمینه تجربه قاضی قانون‌گذار حکم صریحی نداشت، در عمل از قضات با سابقه کار قضایی زائد بر ده سال و متأهل و خوش‌نام استفاده می‌شد؛ بنابراین چهار سال سابقه برای قاضی دادگاه خانواده کافی به نظر نمی‌رسد و شایسته است که مدت سابقه قضایی جهت قضات دادگاه خانواده افزایش یابد. در این سایت می‌توانید با وکیل آنلاین طلاق در هر ساعت از شبانه‌روز به‌صورت تلفنی گفتگو نمایید.

مشاوره در خصوص گواهی عدم امکان سازش توسط وکیل در طلاق
مشاوره در خصوص گواهی عدم امکان سازش توسط وکیل در طلاق

مشاوره در خصوص گواهی عدم امکان سازش توسط وکیل در طلاق

پرونده طلاق به دلیل حساسیتی که قانون‌گذار برای آن قائل است دارای پیچیدگی‌های مخصوص به خود می‌باشد. یکی از این موارد گواهی عدم امکان سازش می‌باشد. گواهی عدم امکان سازش از طریق دادگاه در خصوص طلاق صادر و بر اساس آن طرفین در دفتر طلاق حاضر و پس از رعایت تشریفات صیغه طلاق جاری می‌گردد. بر اساس ماده‌واحده جدید گواهی صادره از مراجع قضایی، در خصوص عدم امکان سازش بین زن و شوهر، چنان چه ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ، به دفتر ثبت طلاق تسلیم نشود، از اعتبار ساقط خواهد بود. 

درصورتی‌که ظرف مدت مقرر گواهی یاد شده جهت اجرای طلاق تسلیم دفتر ثبت طلاق شود، سردفتر مکلف است به طرفین اعلام نماید تا جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن حضور یابند؛ 

در صورت عدم حضور هر یک از طرفین در وقت مقرر، برای مرتبه دوم حداکثر ظرف مدت یک ماه دعوت و بدین شرح عمل خواهد شد.در صورت امتناع زوج از حضور و اجرای طلاق، دفتر مراتب را تابید و به دادگاه صادرکننده گواهی اعلام می‌نماید. دادگاه به درخواست زوجه، زوج را احضار و در صورت امتناع از حضور، دادگاه با رعایت جهات شرعی صیغه طلاق را جاری و دستور ثبت و اعلام آن را به دفتر ثبت طلاق صادر می‌کند. 

لازم به ذکر تشریفات اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر مربوط بر اساس ماده‌واحده جدید بیشتر و اجرای تصمیم دادگاه خانواده مشکل‌تر و طولانی‌تر شده است، زیرا طبق ماده ۲۱ سابق دفتر ثبت طلاق، در صورت عدم حضور یکی از طرفین، با اخطار یک‌ماهه به وی، به درخواست همسر دیگر، صیغه طلاق را جاری و ثبت می‌کرد، درحالی‌که وفق ماده‌واحده جدید، اگر زوج از حضور در دفترخانه خودداری کند، یا با حضور در دفترخانه، از اجرای صیغه طلاق امتناع نماید، 

دفتر مراتب را تأیید و به دادگاه صادرکننده گواهی اعلام می‌دارد و دادگاه به درخواست زوجه، زوج را احضار و او را ملزم به طلاق می‌کند و در صورت امتناع از حضور، صیغه طلاق را جاری خواهد کرد و سپس دستور ثبت آن را خواهد داد. 

بدین‌سان ممکن است اجرای صیغه طلاق مدت‌ها به طول بینجامد و خانواده در انتظار طلاق دچار مشکل و نابسامانی شود با توجه به طولانی بودن پروسه در پرونده های اختلاف خانوادگی, و مشکلات روحی و روانی و گاه افسردگی های ناشی از آن پیشنهاد می گردد به جای سردرگمی در پیچ و خم های دادگاه خانواده, پرونده خود را به وکلا و متخصصین مجرب در این کار بسپارید. 

طلاق در صلاحیت کدام دادگاه است 
طلاق در صلاحیت کدام دادگاه است  

طلاق در صلاحیت کدام دادگاه است  

قبل از انقلاب رسیدگی به دعاوی طلاق و اختلافات خانواده در صلاحیت دادگاه حمایت خانواده بود که از شعب دادگاه شهرستان محسوب می‌شد. بر اساس لایحه قانونی دادگاه مدنی خاص مصوب ۱۳۵۸، این دعاوی در صلاحیت دادگاه مدنی خاص قرار گرفت، ولی به‌موجب قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۷۳ دادگاه مدنی خاص منحل و دادگاه عمومی جایگزین آن گردید؛ 

اما در دعاوی راجع به اصل نکاح و طلاق، قاضی دادگاه عمومی در صورتی صلاحیت رسیدگی داشت که اجازه مخصوص از طرف رئیس قوه قضاییه به او داده می‌شد. ماده‌واحده قانون اختصاص تعدادی از دادگاه‌های موجود به دادگاه‌های موضوع اصل ۲۱ قانون اساسی دادگاه خانواده مصوب ۱۳۷۶ رسیدگی به دعاوی خانوادگی، از جمله طلاق را در صلاحیت دادگاه خانواده قرارداد. جهت دسترسی به شماره وکیل طلاق با این سایت همراه باشید. دعاوی مربوط به نکاح موقت و دائم و طلاق مذکور در بندهای یک و دو ماده‌واحده به‌صورت مطلق است و به‌ظاهر تمام دعاوی نکاح و طلاق از جمله دعاوی راجع به اصل نکاح و اصل طلاق را در برمی‌گیرد و ازاین‌رو ممکن است گفته شود که همه قضات دادگاه خانواده صلاحیت رسیدگی به این دعاوی را دارند و احتیاج به ابلاغ خاص از طرف رئیس قوه قضاییه نیست؛ 

ولی باتوجه‌به تبصره ۳ ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۷۳ که به قوت و اعتبار خود باقی است و با عنایت به اینکه در تاریخ قضایی ایران و از آغاز تشکیل عدلیه نوین تاکنون رسیدگی به دعاوی راجع به اصل نکاح و طلاق خارج از ضوابط عمومی بوده و در مراجع خاصی به این دو موضوع باتوجه‌به اهمیت خاص آنها رسیدگی می‌شده است، به نظر می‌رسد که قاضی دادگاه خانواده بدون داشتن ابلاغ مخصوص از سوی رئیس قوه قضاییه صلاحیت رسیدگی به اختلافات راجع به اصل نکاح و طلاق را ندارد.مجرب‌ترین وکیل طلاق توافقی را در این سایت جستجو نمایید. 

بهترین وکیل طلاق آنلاین
بهترین وکیل طلاق آنلاین

بهترین وکیل طلاق آنلاین

وکلای غیرحضوری که به‌صورت تلفنی یا آنلاین به ارائه خدمات حقوقی می‌پردازند جزء خدمات نوینی است که از طریق سایت‌های حقوقی مانند سایت حقوقی دادسرا یار قابل‌ارائه هستند. بهترین وکیل طلاق آنلاین هم‌اکنون در این سایت منتظر تماس شما می‌باشد. ازدواج به اعتبار جنبه اجتماعی خود که سلول اولیه اجتماع را تشکیل می‌دهد، وضعیت مخصوصی را در بردارد که قانون دست ارادی طرفین را آن گونه که در معاملات می‌باشد از دامن آن کوتاه کرده است. 

ولی نمی‌توان این سلول اجتماع را غیر قابل انحلال فرض نمود، زیرا امکان‌پذیر نیست زن و شوهر را که هر یک دارای خوی و اخلاق مختص به خود است، اجبار نمود با عدم توافق روحی دوران زندگانی خود را به زناشویی ادامه دهند و مانع گردید که سلول تازه قابل بقایی به وجود آورند. بدین‌جهت برای جلوگیری از اختلال نظم سلول‌های اجتماعی، قانون مدنی طلاق را اجازه داده است و در ماده (۱۱۳۹) خود می‌گوید: طلاق مخصوص عقد دائم است .

 در عقد موقت به‌وسیله بذل مدت نکاح پایان داده می‌شود. ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی حق انحلال نکاح دائم را به طور مطلق بدون آنکه علت مخصوصی را در نظر بگیرد به شوهر داده است. برابر ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد می‌تواند هروقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد. ولی دیده قانون مدنی به زن نیز حق داده که بتواند در موارد معین درخواست طلاق بنماید: از قبیل مفقودالاثر شدن شوهر در مدت چهار سال، استنکاف شوهر از دادن نفقه، عدم ایفاء سایر حقوق واجب از طرف شوهر، سوء معاشرت شوهر به حدی که ادامه زندگانی را غیرقابل‌تحمل سازد، امراض مسری صعب‌العلاج شوهر که سلامت زن را در مخاطره اندازد و بسیاری قوانین و مقررات دیگر در این زمینه وجود دارد. جهت اطلاع از حقوق خود با این سایت همراه باشید. هزینه وکیل طلاق بر اساس تعرفه‌های قانونی یا توافق طرفین مشخص خواهد شد. 

وکیل طلاق جهت ارائه مشاوره به زوج
وکیل طلاق جهت ارائه مشاوره به زوج

وکیل طلاق جهت ارائه مشاوره به زوج

زوج نیز در موضوع طلاق آسیب می‌بیند، لذا قانون‌گذار حقوقی برای زوج در نظر گرفته است. قوانین و مقررات متعددی در خصوص حمایت از زوج در طلاق وجود دارد. وکیل طلاق زوج، جهت حمایت حقوقی از مرد، در این سایت می‌تواند شما دراین‌خصوص یاری نماید. طلاق مصدر است و به معنی رها شدن آمده و در اصطلاح عبارت از پایان‌دادنزناشوئی به‌وسیله یکی از زن یا شوهر می‌باشد. 

پایان‌دادن به زناشویی به‌وسیله طلاق یکی از تأسیسات حقوقی است که مراحل مختلفی را در مسیر تاریخی اقوام و ملل پیموده و تحولات گوناگونی را تحمل نموده است، دانشمندان علم اجتماع و حقوق نظریات مخالف و موافق ابراز داشته و تاکنون وضعیت ثابتی را در عالم علم حقوق بخود نگرفته است که مختصری از آنها ذیلاً از نظر می‌گذرد. در اوایل امر کلیسای کاتولیک با طلاق مخالف بود. مبنای نظریة مزبور گفته حضرت مسیح می‌باشد که موجب اختلافات شدیدی بین طرف‌داران انجیلی گردیده است. در مناطقی که مذهب مسیحیت قدرتی داشته با قوانین قدیمی راجع به طلاق همیشه در اصطکاک بوده و مبارزه شدیدی با یکدیگر داشتند.

قانون مدنی ایران در قسمت طلاق مانند قسمت نکاح از حقوق اسلام، طریقه مذهب جعفری پیروی نموده است و طلاق را جائز دانسته است. در این سایت وکلای مجرب تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله وکیل طلاق، وکیل نفقه آماده همکاری با شما می‌باشند. از طریق تلفن یا چت آنلاین می توانید از خدمات غیر حضوری این سایت بهره مند گردید.  

مشاوره حقوقی توسط وکیل طلاق مجرب در خصوص شرایط فرد طلاق دهنده در سایت دادسرایار
مشاوره حقوقی توسط وکیل طلاق مجرب در خصوص شرایط فرد طلاق دهنده در سایت دادسرایار

مشاوره حقوقی توسط وکیل طلاق مجرب در خصوص شرایط فرد طلاق دهنده در سایت دادسرایار

از شرایط پیچیده طلاق می‌توان به شرایط مخصوص طلاق دهنده اشاره کرد. سایت دادسرا یار پیشرو در ارائه خدمات حقوقی همواره در کنار شماست. برای آنکه طلاق صحیح و واقع شود باید طلاق دهنده (شوهر) دارای اهلیت باشد و بالغ و عاقل باشد. منظور ماده از بلوغ رسیدن به سنی است که قانون فرض نموده شخص می‌تواند وارد اجتماع شود و نفع و ضرر خود را تشخیص دهد و از منافع خود دفاع نماید.

 بنابراین کسی که کمتر از هیجده سال تمام دارد و حکم رشد او صادر نشده باشد، صغیر است و طلاق صغیر اگرچه ممیز باشد صحیح نمی‌باشد؛ بنابراین هرگاه پسری در اثر اعطاء معافیت از شرط سن پس از پانزده سالگی ازدواج نماید نمی‌تواند مادام که به هیجده سال تمام نرسد و یا حکم رشد او صادر نگردد زن خود را طلاق دهد، زیرا اعطای معافیت از شرط سن از نظر قابلیت صحی برای ازدواج است و حکم رشد نمی‌باشد. شرایط مطلقه در مطلقه بلوغ و عقل شرط صحت طلاق نمی‌باشد، زیرا طلاق ایقاع است و زن مطلقه هیچ‌گونه مداخله‌ای در تحقق آن ندارد؛ بنابراین شوهر می‌تواند زنی را که کمتر از ۱۶ سال دارد و در اثر معافیت از شرط سن ازدواج نموده طلاق دهد، همچنان که می‌تواند زن دیوانه خود را طلاق دهد. مشکلات حقوقی خود را در زمینه طلاق از وکیل پایه یک دادگستری این سایت بپرسید.

وکیل طلاق زن باردار
وکیل طلاق زن باردار 

وکیل طلاق زن باردار 

طلاق زن باردار دارای شرایط و مقررات خاصی است که با زن غیر باردار متفاوت است. گاه شوهر در زمانی که همسرش باردار است می‌خواهد او را طلاق دهد. باتوجه‌به مقررات مختلف قانونی دراین‌خصوص پیشنهاد می‌گردد با وکلا و مشاورین حقوقی متخصص طلاق در این سایت گفتگو نمایید. بهترین وکیل طلاق در این سایت هم‌اکنون پاسخگوی شما می‌باشد. به زنی گفته می‌شود که دارای حمل باشد. 

دوران حمل از زمان انعقاد نطفه در رحم شروع می‌شود و به وضع حمل خاتمه پیدا می‌نماید. شوهر می‌تواند زن حامل خود را در طهر مواقعه طلاق دهد، اگرچه بلافاصله پس از نزدیکی با او باشد. فرقی نمی‌نماید که زن از شوهر حامل باشد یا از شبهه و یا زنا، هرگاه شوهر در طهری که با زن نزدیکی نموده زن را طلاق دهد و پس از طلاق کشف شود زن آبستن بوده است، به نظر می‌رسد که طلاق صحیح باشد، زیرا چنان‌که از قانون مستناد می‌گردد، در مدت حمل زن را بدون رعایت هیچ شرطی می‌توان طلاق داد. این سایت با همکاری وکلای مشهور و به نام از سراسر کشور در زمینه‌های مختلف آماده خدمات‌رسانی حقوقی می‌باشد. جهت مشاوره با وکیل طلاق در اصفهان هم‌اکنون با این سایت تماس بگیرید. 

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد