کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل تغییر کاربری اراضی در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل تغییر کاربری اراضی در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل تغییر کاربری اراضی در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل تغییر کاربری اراضی در شیراز

وکیل پایه یک و مشاور حقوقی

خداوردی حنیور

09225192408

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

کاربری مسکونی


۲٫ کاربری تجاری که برای احداث مغازه و فروشگاه و… استفاده می شود.
۳٫ کاربری اداری که در ادارات دولت یا دفاتر شرکت ها و… به کار گرفته می شود.
۴٫ کاربری آموزشی و فرهنگی که برای مساجد ، مراکز فرهنگی و فرهنگسرا استفاده می شود.
۵٫ کاربری بهداشتی و درمانی برای احداث بیمارستان ها و مراکز فرهنگی و فرهنگسراها استفاده می شود.
۶٫ کاربری فضای سبز برای ایجاد پارک ها ، تفرجگاه ها و… استفاده می شود.
۷٫ کاربری تجهیزات شهری
۸٫ کاربری خدمات شهری
۹٫ کاربری نانوایی
۱۰٫ کاربری صنعتی که معمولاً در شهرک های صنعتی و بیشتر در خارج از شهرها این نوع کاربری ها تعریف می شود که بر اساس آن کارخانه ها و کارگاه ها و …. احداث می شوند .

تغییر کاربری

به هر گونه اقدامی که باعث ممانعت از بهره برداری و استمرار کشاورزی اراضی زراعی و باغ ها در قالب ایجاد بنا ، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری گفته می شود . حفظ نمودن باغ ها و اراضی زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری های آن ها ، یکی از دغدغه های قانون گذار می باشد . بعد از هجوم نمودن سود جویان برای از بین بردن زمین ها و باغ ها و تبدیل کردن آن ها به اراضی مسکونی قانون گذار بدین منظور قانونی وضع نمود که به موجب این قانون تغییر نمودن کاربری اراضی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها به جز موارد ضروری ممنوع گشت. در صورت نیاز به هر گونه تغییر کاربری با حامد امیری وکیل تغییر کاربری اراضی در اصفهان به صورت تلفنی ، حضوری و آنلاین سوالات حقوقی خود را مطرح نموده و به نتیجه ی مطلوب دست یابید .

 

طرح جامع شهری

طرح جامع شهری ، به طرحی گفته می شود که منطقه بندی ، نحوه استفاده از زمین ، تعیین مناطق صنعتی ، بازرگانی ، اداری و مسکونی ، تأسیسات عمومی ، فضای سبز و سایر نیازمندی های عمومی شهر را بیان می کند . هنگامی که برای شهری طرح جامع پیش بینی می شود کمیسیون ماده ۵ مورد استفاده از اراضی را در طرح جامع شهری پیش بینی می کند که این امر در ماده ۵ قانون تأسیس شورای شهرسازی و معماری مشخص شده است . کمیسیون ماده ۵ وظیفه دارد طرح های تفضیلی شهری و تغییرات آن ها را در هر استان را بررسی و تصویب کند . لازم به ذکر است شهروندانی که کاربری ملکشان یک کاربری خاص است نمی توانند به غیر از آن اقدام به ساخت و ساز نمایند و در صورت ساخت و ساز ، موضوع تخلف آن ها در کمیسیون ماده ۱۰۰مطرح و پیگیری خواهد شد ، حتی اگر ارتکاب تخلف در ساخت و ساز و روند صدور پایان کار و اخذ صدور پایان کار و گرفتن صورت مجلس تفکیکی و سند را دچار اختلال و روند طولانی کند .

 

موارد تغییر کاربری غیر مجاز

اقدامات زیر در صورتی که بدون گرفتن مجوز قانونی صورت گیرد و باعث جلوگیری از تداوم تولید و بهره برداری و استمرار کشاورزی شود تغییر کاربری غیر مجاز گفته می شود :
برداشت یا افزایش شن و ماسه ، ایجاد بنا و تأسیسات ، خاکبرداری و خاک ریزی ، کودبرداری ، احداث کوره های آجر و گچ پزی ، پی کنی ، دیوار کشی اراضی ، دپوی زباله ، نخاله و مصالح ساختمانی ، شن و ماسه و ضایعات فلزی ، ایجاد سکونت های موقت ، استقرار کانکس و آلاچیق ، احداث جاده و راه ، دفن زباله های واحد های صنعتی ، رها کردن پساب های واحدهای صنعتی ، فاضلاب های شهری ، ضایعات کارخانه جات ، لوله گذاری ، عبور شبکه های برق ، انتقال و تغییر حقابه اراضی زراعی و باغات به سایر اراضی و فعالیت های غیر کشاورزی ، سوزاندن ، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات به هر طریق ، مخلوط ریزی و شن ریزی ، احداث راه آهن و فرودگاه ، احداث پارک و فضای سبز ، پیست های ورزشی ، استخر های ذخیره آب غیر کشاورزی ، احداث پارکینگ مسقف و غیر مسقف ، محوطه سازی ( شامل سنگفرش و آسفالت کاری ، جدول گذاری ، سنگ ریزی و موارد مشابه ) ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی و طرح های موضوع تبصره ۴ فوق الذکر ، صنایع دستی ، طرح های خدمات عمومی ، طرح های تملک دارایی های سرمایه ای مصوب مجلس شورای اسلامی ( ملی –استانی) .

تغییر کاربری های مجاز

احداث گلخانه ها ، دامداری ها ، مرغ داری ها ، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه ها ی صنایع تکمیلی و غذایی در روستاه ها ، بهینه کردن بخش کشاورزی محسوب شده و تغییر کاربری به حساب نمی آید .

نحوه تغییر کاربری

اگر شخص بخواهد کاربری ملک خود را تغییر دهد، به طور مثال کاربری ملک فضای سبز را به مسکونی تبدیل کند باید آن را در کمیسیون ماده ۵ مطرح نماید . این کمیسیون باید در رابطه با تغییر کاربری باید موافقت یا عدم موافقت خود را اعلام کند که البته شرایط و ضوابط خاصی در این زمینه وجود دارد . مطابق قانون ، تغییر کاربری اراضی و باغ ها به جز در موارد ضروری ممنوع می باشد و در شرایط ضروری تغییر کاربری اراضی و باغ ها بر عهده کمیسیونی خواهد بود که نمایندگان وزارت خانه های کشاورزی ، مسکن و شهر سازی ، جهاد سازندگی و سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری حضور داشته اند و در هر استان زیر نظر وزارت کشاورزی تشکیل می شود .

مجازات تغییر کاربری اراضی ( بدون مجوز)

هر گاه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی از طربق غیرمجاز و بدون گرفتن مجوز از کمسیون تغییر کاربری دهد مجازات آن علاوه بر قلع و قمع بنا ، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است ، می باشد و در صورتی که جرم تکرار شود ، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا ۶ ماه محکوم می گردد . دیوان عالی کشور در خصوص جرم مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی تا ۵۰۰ متر مربع رأی وحدت رویه ای صادر نموده است که بیان می دارد :
تغییر کاربری اراضی زراعی تا ۵۰۰ متر مربع ، برای سکونت شخصی صاحبان زمین ، اگر با اجازه اعضای کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها باشد ، طبق تبصره یک ماده دو این قانون فقط برای یک بار از پرداخت عوارض قانونی معاف خواهد بود . ولی این معافیت دلیل بر عدم مجازات این افراد نمی باشد . زیرا ماده ۳ این قانون ، این افراد را قابل تعقیب و مجازات دانسته است .

 

فرایند تغییر کاربری زمین زراعی

شخص متقاضی تغییر کاربری زمین زراعی باید درخواست خود را به همراه مدارک مالکیت و مجوز تاسیس یا موافقت اصولی طرح مورد نظر ، نقشه عرصه مورد اجرای طرح و نظریه اداره کل محیط زیست استان و در برخی موارد پاسخ استعلام دستگاه های ذیربط در چهارچوب ماده ۷ قانون تحویل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بدهد . در این صورت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پس از بررسی و تهیه گزارش و کروکی مدارک مورد نیاز را بررسی می نماید و به همراه در خواست متقاضی و سایر مدارک مربوطه به مدیریت امور اراضی استان ارسال می کند. در صورتی که زمین غیر زراعی باشد برای تغییر کاربری بعد از تأیید ریاست سازمان پاسخ لازم به متقاضی و مراجع ذیربط توسط دبیر خانه اعلام می شود .
دبیرخانه کمیسیون در صورت عدم تأمین مدارک مورد لزوم از طرف متقاضی پس از یک ماه از تاریخ ثبت درخواست ، پرونده را از دستور کار کمیسیون خارج می کند .

پایان مقاله وکیل  تغییر کاربری اراضی در شیراز 

به درخواست کاربران به صورت ازمایشی چند نمونه قرارداد قرار میدهیم.

قرارداد سیمان کاری

این قرارداد مابين آقای……………….. به نشانی و تلفن………………… که از این پس کارفرما نامیده می شود از یک طرف و آقای………….. فرزند………………. متولد………………… صادره از ……………….. به شماره شناسنامه………………..به نشانی ………………….. و شماره تلفن …………………. که از این پس پیمانکار نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

ماده ۱ – موضوع قرارداد :

موضوع قرارداد عبارتست از اجرای کلیه عملیات سیمانکاری شامل سیمانکاری آستری، رویه تخته ماله ای، سیمانکاری رویه شته، سیمانکاری رویه تگرگی، سیمانکاری رویه چکشی و کلیه ابزارهای مربوطه در ساختمان…………………….. طبقه به نشانی……………. دارای پلاک ثبتی ………………….. و پروانه ساختمانی شماره ……………….. به مالکیت آقای

ماده ۲ – مشخصات فنی:

به طور کلی مشخصات فنی بر اساس نقشه ها و دستور کارهای صادره از جانب کارفرما و مهندس ناظر می باشد. و تایید و تطابق کار اجرا شده با نقشه ها و دستور کارهای ابلاغی با مهندس ناظر و کارفرما می باشد.

ماده ۳ – مدت قرارداد :

مدت اجرای این قرارداد به مدت ……………ماه شمی از تاریخ انعقاد قرارداد می باشد.

ماده ۴- تعهدات پیمانکار :

۴ – ۱ – پیمانکار موظف است بلافاصله پس از ابلاغ قرارداد، نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید .

۴ – ۲- پیمانکار موظف است کارهای موضوع قرارداد را شخصا انجام دهد و حق واگذاری تمام و یا قسمتی از موضوع پیمان را به دیگری ندارد .

۴ – ۳- پیمانکار مجاز به تعطیلی کار بدون اجازه کارفرما نمی باشد.

۴ – ۴- پیمانکار نبایستی جهت زودگیر کردن ملات ماسه سیمان و حتی در شمشه گیری از گچ استفاده نماید .

۴ – ۵- پیمانکار نبایستی برای سوزدار کردن ملات های سیمانی از خاک استفاده نماید.

تر به عهده پیمانکار است .

۶-۴-اجرای تور سیمی روی کلیه قطعات فلزی از اجرای آستر به عهده پیمانکار است.

۴ – ۷- پیمانکار بایستی قبل از اجرای سیمانکاری کلیه سوراخ های موجود در دیوار چینی ها را پر نماید.

۴ – ۸ – رواداری بیش از ۵ میلی متر در سطوح بزرگ نما قابل قبول نمی باشد و پیمانکار بایستی در اینگونه موارد نسبت به اصلاح آن اقدام نماید .

۴ – ۹- فاصله زمانی اجرای قشرهای رویه و قشرهای میانی حداقل ۷ روز می باشد که پیمانکار ملزم به اجرای آن است در هر حال در زمان اجرای قشر رویه، آسترکار بایستی کاملا خشک شده باشد.

۴ – ۱۰- سطوح نما باید فاقد موج، ناهمواری، ترک، لکه و جداشدگی باشد.

۴ – ۱۱- پیمانکار بایستی سطوح خارجی سیمانکاری را به طور مداوام آب پاشی نماید .

۴ – ۱۲ – پیمانکار بایستی قبل از اجرای قشر رویه، قشر زیرسازی را کاملا آب پاشی و خیس نماید .

۴ – ۱۳ – پیمانکار بایستی قبل از اجرای قشر رویه، آستر را کاملا خراش داده و زیر نماید تا کاملا قشر رویه به آستر بچسید .

۴ – ۱۴ – در مورد اجرای اندود تخته ماله ای بایستی موارد زیر رعایت گردد.

۱-۱۴-۴- قشر آستر بایستی دارای حداقل ۵/۱ سانتی متر ضخامت و با ملات ۱:۳ حجمی ساخته شود.

۴ – ۱۴ – ۲ – حداقل ضخامت قشر رويه ماله ای ۱۰ میلی متر شامل یک حجم سیمان، دوحجم ماسه شکسته و ۱/۰ حجم خاک سنگ باشد.

۴ – ۱۴ – ۳ – بندکشی مطابق نقشه در رویه تخته ماله ای اجرا گردد و عمق آن حداکثر معادل ضخامت قشر رويه باشد.

۴ – ۱۵- ضخامت اندود تگرگی بایستی ۲ میلی متر باشد.

۴ – ۱۶- پیمانکار موظف است کلیه ابزار و وسائل کار جهت اجرای قرارداد از جمله شمشه ، تراز، شاقول، ريسمان، تخته ماله، ملاقه، کاردک، اسفنج، برد، جارو، کمچه، ماله، دستکش لاستیکی و … را تهیه نموده و مسئولیت حفظ و نگهداری وسایل ملزم است باقیمانده مصالح را مرتب و تحویل کارفرما نماید .

۴ – ۱۷ – پیمانکار ملزم است باقیمانده مصالح را مرتب و تحویل کارفرما نماید .

۴ – ۱۸- پیمانکار موظف است به طریقی عمل نماید تا پرت مصالح در حد متناسب و معقول بوده و در غیر این صورت هزینه پرت بیش از حد متعارف مصالح، به حساب بدهکاری پیمانکار منظور خواهد شد .

۴ – ۱۹ – حمل مصالح از جمله ماسه، سیمان، خاک سنگ، شیشه، پودرسنگ، سنگدانه و … از پای کار به طبقات به عهده پیمانکار است.

۴ – ۲۰- پیمانکار موظف است پس از اتمام کار محل را کاملا تمیز نموده و با نظارت کارفرما و مهندس ناظر اقدام به حمل نخاله از طبقات به محوطه تعیین شده در کارگاه نماید .

۲۱-۴- پیمانکار تایید می نماید که کلیه اسناد، مدارک و نقشه های موضوع مندرج در ماده یک این قرارداد را کاملا مطالعه نموده و هنگام امضاء قرارداد، هیچ نکته ای باقی نمانده است که بعدا بتواند در مورد آن استناد به جهل خود نماید.

۴ – ۲۲- پیمانکار تایید می نماید که محل کارگاه و محل اجرای پروژه مورد قرارداد را کاملا رویت نموده است.

۴ – ۲۳- پیمانکار موظف به رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار و به طور کلی رعایت موارد مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان ایران در کارگاه می باشد، چنانچه در اثر عدم رعایت شرایط ایمنی کار توسط پیمانکار و یا قصور کارکنان وی، خود یا افراد پیمانکار و یا دیگران دچار سانحه شوند، جبران کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی به عهده پیمانکار می باشد و کارفرما هیچ گونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت. وسایل ایمنی و حفاظتی شامل کلاه چانه دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی، لباس ضخیم کار، دستکش مناسب، ماسک و عینک و … می باشد.

۴ – ۲۴- کارفرما مخیر می باشد که حجم قرارداد را تا میزان ۲۵ درصد افزایش یا کاهش دهد و پیمانکار از این بابت هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت و مبالغ واحد قرارداد هیچ تغییری نخواهد کرد.

۴ – ۲۵-تهیه و پرداخت هزینه های بیمه، ایاب و ذهاب، مسکن و غذای افراد پیمانکار، به عهده وی می باشد .

۴ – ۲۶- پیمانکار موظف است افراد دارای صلاحیت فنی را به کار گمارد در غیر این صورت کارفرما و مهندس ناظر حق خواهند داشت طی نامه ای به پیمانکار اعلام و پیمانکار نیز بایستی نسبت به تعویض افراد فاقد صلاحیت اقدام نماید .

۴ – ۲۷- در صورتی که افراد پیمانکار به تشخیص کارفرما و مهندس ناظر و سرپرست کارگاه در داخل کارگاه به هر شکلی باعث بروز هر نوع خسارتی گردند، پیمانکار موظف به جبران آن به هزینه خود بوده و در صورت استنکاف، کارفرما مخیر خواهد بود راسا خسارت وارده را مرتفع و هزینه آن را به هر طریقی که صلاح بداند از پیمانکار وصول نماید .

۴ – ۲۸ – مسئوليت کشف هرگونه فساد، فحشا، کلاهبرداری، درگیری و مشابه آن توسط افراد پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه به عهده پیمانکار می باشد .

۲۹-۴- پرداخت هایی مانند عیدی، انعام، پاداش و … به کارگران خود به عهده پیمانکار می باشد.

۴ – ۳۰- پیمانکار موظف است ایام و ساعت کاری کارگاه را رعایت نموده و ترتیبی اتخاذ نماید تا سر و صدای اجرای عملیات باعث مزاحمت همسایگان نگردد. در صورت نیاز به اضافه کاری با کسب مجوز از کارفرما، مجاز خواهد بود .

۴ – ۳۱- کارفرما در هیچیک از موارد احتمالی مورد اختلاف پیمانکار و کارکنان او دخالتی نداشته و مسئولیت هر گونه عوارض ناشی از درخواستهای حقوق و موضوعات رفاهی کارکنان پیمانکار به عهده پیمانکار است .

۴ – ۳۲- پیمانکار موظف است که کلیه مقررات قانون کار و سایر قوانین موضوعه کشور را رعایت نماید و تاکید می گردد حق بکارگیری اتباع خارجی و مخصوصا نیروهای افغانی را ندارد.

۴ – ۳۳ – پیمانکار موظف است جهت تهیه صورت وضعیت با مهندس ناظر با نماینده قانونی کارفرما نسبت به متراژ و احجام عملیات اجرایی اقدام نماید .

۴ – ۳۴- پیمانکار بایستی پس از اجرای کامل در قسمت نسبت به تحویل آن به مهندس ناظر با نماینده کارفرما اقدام نماید .

۴ – ۳۵- اشکالات فنی کار ناشی از قصور پیمانکار که منجر به دستور تخریب یا اصلاح گردد متوجه پیمانکار بوده و موظف است مورد اشکال را به هزینه خود رفع نماید .

ماده ۵- تعهدات کارفرما:

۵ – ۱ – آب و برق مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا با کارفرما می باشد .

۵ -۲ – ابزار و وسایل زیر توسط کارفرما تهیه و در محل دپوی کارگاه در اختیار پیمانکار قرار داده می شود: استانبولی، نردیان، طناب، سطل، شیلنگ آب، بشکه، تخته زیرپایی، کابل برای روشنایی، ماسه، سیمان، پودر و خاک سنگ، سنگ دانه و شیشه.

۵ – ۳- کارفرما از بابت مواردی که بایستی در اختیار پیمانکار بگذارد، حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.

۵ – ۴ – کارفرما موظف است مکانی جهت استراحت و غذاخوری برای کارگران مهیا نماید .

۵ – ۵- کارفرما بایستی سرویس بهداشتی مناسب و کافی برای کارگران احداث نماید .

۵ – ۶- کارفرما بایستی کارگاه را در مقابل حوادث کارگاهی بیمه نماید .

تبصره (۱) پیمانکار می تواند در حد بیمه مسئولیت کارگاه در صورت حادثه از محل بیمه حوادث استفاده نماید .

ماده ۶- مبلغ قرارداد

مبلغ موضوع ماده یک بر اساس ردیف های زیر تعیین می گردد :

۶ – ۱- سیمانکاری آستری چه در داخل ساختمان و چه در خارج از ساختمان از قرار هر مترمربع…………………… ریال و متراژ تقریبی…………………. متر مربع، معادل ………………….. ریال

۶ – ۲ – سیمانکاری تخته ماله ای از قرار هر متر مربع …………………ريال و متراژ تقریبی……………….. متر مربع معادل……………. ریال

۶ – ۳- پیمانکاری شسته از قرار هر متر مربع……………ریال و متراژ تقریبی……………..متر مربع معادل……………..ریال

۶ – ۴- سیمانکاری چکشی از قرار هر متر مربع……………..ریال و متراژ تقریبی……………..متر مربع معادل……………. ریال

۶ – ۶- سیمانکاری تگرگی از قرار هر متر مربع……………………. ریال و متراژ تقریبی………………….متر مربع و معادل………………. ریال

۶ – ۷- ۶ – ۶ – ابزار سیمانکاری بر اساس مشخصات نقشه ای از قرار هر متر طول…………………… ریال و متراژ تقریبی……………………. ریال

۶ – ۷- مبلغ کل قرارداد………………….. ریال برآورد می گردد.

ماده ۷- کسورات قانونی

از این قرارداد ۵%بيمه و ۵ %مالیات کسر خواهد شد .

ماده ۸- نحوه پرداخت

پرداخت های موقت بر اساس تقسیم بندی طبقات در پایان هر قسمت به پیمانکار و پس از کسر کسورات ماده ۷ و ۱۰٪ حسن انجام کار پرداخت می گردد. ۱۰ % حسن انجام کار پس از اتمام دوره تضمین و تحویل نهایی کار به کارفرما و مهندس ناظر آزاد خواهد شد.

ماده ۹- تغییر مدت قرارداد در شرایط زیر مجاز خواهد بود:

۹ – ۱ – با توافق طرفین

۹ – ۲ – در صورتی که تمام یا بخشی از نقشه های تهیه شده توسط کارفرما تغییر نماید .

۹ – ۳- در صورتی که قوانین و مقررات جدیدی از طرف مراجع قانونی مرتبط وضع شود که در مدت اجرای قرارداد موثر باشد.

۹ – ۴ – موارد فورس ماژور مانند زلزله، سیل، آتش سوزی، آتشفشان، انقلاب، جنگ و غيره

ماده ۱۰- حل اختلاف:

هرگاه در اجرای مفاد قرارداد بین طرفین اختلافی رخ دهد و این اختلاف را نتوان از طریق مذاکره حل و فصل نمود، اختلاف حاصله از طریق ارجاع به داور مرضی الطرفین حل و فصل خواهد شد. آقای ……………….. به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردیدند و داوری ایشان برای طرفین لازم الاجرا است.

ماده ۱۱- فسخ :

۱-۱۱- در صورتی که پیمانکار بیش از ۱ برنامه زمان بندی تاخیر داشته باشد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید

 

۱۱ – ۲ – عدم حسن اجرا یا عدم اجرای کامل یا قسمتی از هر یک از مراحل این قرارداد حق فسخ را برای کارفرما خواهد داشت .

۱۱ – ۳ – در صورت بروز هرگونه حوادث فورس ماژور و قهریه قرارداد می تواند فسخ گردد.

ماده ۱۲ – جريمة:

در صورت تاخیر در اجرای عملیات به شرطی که میزان تاخیر موجبات فسخ را فراهم نیاورد پیمانکار به ازاء هر روز تاخير غیر مجاز معادل ……………… ریال جریمه خواهد شد. تشخيص مجاز یا غیر مجاز بودن تاخیر با مهندس ناظر و کارفرما است .

ماده ۱۳- دوره تضمین :

مدت دوره تضمین قرارداد……………………. ماه پس از اتمام کار می باشد و در صورت بلانقص بدون کار انجام شده مبلغ ۱۰٪ حسن انجام کار با تقاضای پیمانکار مسترد خواهد شد.

این قرارداد در ۱۳ ماده و ۶ تبصره در دو نسخه متحدالمتن که هر یک حکم واحد را دارند در تاریخ…………………… تنظيم گردیده است .

پیمانکار * کارفرما

مطالب پیشنهادی کاربران

مشاوره حقوقی شبانه روزی

مشاوره حقوقی 24 ساعته

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد