کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل انحصار وراثت در سنندج

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل انحصار وراثت در سنندج

وکیل انحصار وراثت در سنندج

وکیل انحصار وراثت در سنندج

به نوشته دادسرایار در مقاله وکیل انحصار وراثت در سنندج

دادسرایار 24 ساعته در خدمت شماست حتی روز های تعطیل

021-91-01-61-52

هر کدام از ذی نفعان و ورثه می توانند با مراجعه به مرجع صادر کننده گواهی درخواست کپی برابر اصل کنند.

✅

آیا امکان اعتراض به گواهی انحصار وراثت وجود دارد؟

بله هر کسی که نسبت به به مفاد آن اعتراض داشته باشد بدون قید مدت می تواند نسبت به اعتراض اقدام نماید.در این زمنیه میتوانید با وکیل ارث در بوشهر مشورت کنید و یا مقالات سایت دادسرایار را مطالعه کنید

✅

اگر کسی از متوفی طلب داشته ولی اسامی وراث را نمی داند، این امکان وجود دارد که برای اخذ گواهی اقدام نماید؟

بله اگر وراث گواهی را اخذ نکرده باشند هر ذی نفعی می تواند از شورای حل اختلاف با ذکر دلیل ، تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت برای فرد فوت شده کند.

✅

اگر یکی از وراث خارج از کشور باشد و مدارک هم نمی دهد چه باید کرد؟

این سوال پاسخ داده شد هرکدام از وراث می تواند به تنهایی و بدون مدارک سایر وراث هم تقاضای صدور گواهی حصر ورثه کند در صورت اصل مدارک، از اداره ثبت اخوال استعلام خواهد شد.

✅

آیا دیر پرداخت کردن مالیات یا گرفتن گواهی انحصار وراثت مشمول جریمه است؟

وکیل ارث در بندرعباس در مورد نکات ارث توضیح داد:خیر نگران نباشید بر طبق آخرین تغییرات قانون مالیات های مستقیم تاخیر در دادن اظهار نامه مالیات بر ارث مشمول جریمه نیست. مشروط بر اینکه متوفی بعد از ۱۳۹۵/۱/۱ فوت کرده باشد

✅

چگونه حق الوکاله دریافت میکنید؟

یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان در ابتدا و یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان پس از دریافت گواهی و در انتها

✅

آیا حضور همه ورثه الزامی است؟

وکیل ارث در شیراز در این زمنیه توضیح داد:خیر اقدام یکی از ورثه برای گرفتن انحصار وراثت کافی است.برای دادن وکالت به ما هم مراجعه یکی از ورثه کفایت میکند.فقط ورثه ای که اقدام میکند لزوما باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشد

✅

شما میتوانید استشهادیه رو هم تهیه کند؟

وکیل ارث در اصفهان در این زمنیه بدین شرح توضیح داد:بله مبلغ ۴۰۰ هزار تومان اضافه میشود

  • یکی از مراجعین پرسیده است که من با برادرم قهر هستم ولی می دانم او انحصار وراثت کرده است ولی هیچ اطللاعات دیگری ندارم مغازه پدری را هم در حال استفاده است؟

در جواب باید گفت اگر مطمئن هستید که گواهی اخذ شده است ولی شما اطلاعاتی در مورد شعبه و کلاسه پرونده ندارید توصیه می کنیم به ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف در تهران مراجعه کنید تا از طریق رایانه با جستجوی نام متوفی و وراث از شعبه صادر کننده گواهی مطلع شوید.

  • یکی دیگر از مراجعین پرسیده است، بیش از ده سال قبل انحصار وراثت کرده ایم ولی الان مدارک آن گم شده است چه باید کرد؟

بهتر است که بدون اینکه اعلام کنید قبلاً تقاضای صدور گواهی مذکور را کرده اید دوباره اقدام به اخذ آن کنید.

  • سوال شده که پدر بزرگ ما در قم فوت شده است، امکان اخذ گواهی حصر وراثت از تهران هست؟

بر طبق قانون شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی صالح به صدور گواهی است. اما می توانید اعلام کنید که در تهران زندگی می کرده است، در این خصوص کنکاش نخواهد شد، بنابراین اعلام اشتباهی محل فوت متوفی ضمانت اجرایی ندارد.

اگر کسی به صورت عمدی یکی از وراث را از شورای حل اختلاف پنهان کند و گواهی انحصار وراثت خلاف واقع اخذ کند مرتکب جرم کلاه برداری شده است (ماده ۹ قانون تصدیق انحصار وراثت)

تنظیم شخصی سند رسمی انتقال مال منقول و غیر منقول با گواهی انحصار وراثت محدود میسر نیست.

اگر به شخصی، غیر از وکیل دادگستری وکالت در اخذ گواهی انحصار وراثت داده شود هرچند وکالت محضری و اداری باشد، لزوماً بایستی این کار توسط وکیل دادگستری انجام شود.
قابل توجه هم وطنان عزیز در خارج کشور که در ایران نیازمند وکیل برای اخذ گواهی انحصار وراثت هستند، می توانند با تلفن های دفتر با ما در تماس باشند

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

وراث چه کسانی هستند؟

سوالی است که جواب آن مفصل است اجمالاً اینکه مذاهب و ادیان شناخته شده در قانون اساسی در مسئله ارث از مقررات مربوط به خود پیروی می کنند اما برای ایرانیان مسلمان و شیعه ملاک عمل مقررات قانون مدنی است. وراث نسبی بر طبق قانون ۳ دسته هستند که در صورتی که حداقل یک نفر از طبقه قبل باشد نوبت به افراد طبقه بعد نمی رسد.

طبقات ارث مطابق قانون مدنی

  1. طبقه اول:
  • همسر متوفی
  • پدر و مادر
  • فرزندان و در نبود فرزند، نوه یا نوه ها
  1. طبقه دوم:
  • پدر بزرگ و مادربزرگ
  • همسر متوفی
  • خواهر و برادر و در نبود ایشان فرزندان آنها
  1. طبقه سوم:
  • همسر متوفی، عمه، عمو، دایی، خاله متوفی و در نبود ایشان فرزندان آنها
  • در نبودن افراد مذکور نوبت به عمه، عمو، خاله، دایی، پدر و مادر متوفی می رسد.

زن و شوهر به عقد دائمی هم در تمام طبقات جزء وراث محسوب می شوند.

برای مطالبه مهریه از وراث هم نیاز به انحصار وراثت است؟

بله قطعاً، چه از طریق دادگاه مطالبه مهریه شود و چه از طریق اداره اجرای ثبت، یکی از مدارک لازم گواهی حصر وراثت است. توضیح مختصر اینکه اگر متوفی مالی داشته باشد اول بدهی او مثل مهریه پرداخت می شود و بقیه مال بین وراث تقسیم خواهد شد.

در مورد گم شدن انحصار وراثت توضیح بدهید؟

عنایت داشته باشید اگر شماره پرونده و شعبه را داشته باشید به راحتی می توان کپی برابر اصل درخواست کرد. اگر آن هم نداشته باشید و بدانید در کدام شهر بوده و مربوط به هفت هشت سال اخیر باشد از طریق جستجوی کدملی در رایانه دادگاه یا شورا قابل پیگیری است. اگر پرونده قدیمی باشد و در بایگانی راکد باشد نیازمند دانستن شماره پرونده و شعبه است. نکته ظریف اینکه اگر سابقاً در دفترخانه انتقال صورت گرفته باشد حتماً یک نسخه کپی در مدارک آن دفترخانه و سند تنظیمی وجود دارد. بنابراین می توانید به آنجا مراجعه کنید و اگر هیچ یک از موارد بالا نیست خوب دوباره باید دادخواست داد.

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

پایان مقاله وکیل انحصار وراثت در سنندج

به در خواست شما مردم عزیز سنندج نمونه قراردادی قرار میدهیم!

قرارداد حفر چاه

این قرارداد مابین آقای…………………. به نشانی…………… و تلفن………………. به عنوان کارفرما از یک طرف و آقای……………. فرزند……………. متولد……………. صادره از ………………….يه شماره شناسنامه………….و به نشانی………….و تلفن ………………. به عنوان پیمانکار از طرف دیگر در تاریخ………………به شرح زیر منعقد می گردد

ماده ۱- موضوع قرارداد :

حفر یک حلقه چاه فاضلاب شامل میله و انباری در زیر زمین ساختمان در حال احداث واقع در…………..به پلاک ثبتی………………….. و پروانه ساختمانی………………….براساس مفاد زیر :

۱-۱-حفر میله چاه تا میزان اعلام شده از سوی کارفرما به قطر ………… سانتی متر

۱-۲-حفر انباری به شکل کله قندی به قاعده ……………….. سانتی متر و ارتفاع ………………… سانتی متر و به طول……………………متر و در جهاتی که کارفرما اعلام می نماید.

۱-۳- نصب کول بتنی در میله.

۱-۴- نصب کول بتنی در انباری۔

۱-۵- نصب طوقه چینی به ضخامت…………………سانتی متر و نصب گلدان مربوطه .

ماده ۲- مدت قرارداد :

مدت قرارداد از تاریخ انعقاد آن …………….. روز می باشد. در صورتی که کار به علت عوامل فورس ماژور مانند زلزله، سیل، آتش سوزی و… و یا توسط سازمانهایی مانند شهرداری و نیروهای انتظامی تعطیل گردد مدت تعطیلی به زمان قرارداد اضافه خواهد شد.

ماده ۳- تعهدات پیمانکار:

۳-۱- پیمانکار موظف است کلیه ابزار مورد نیاز کار از قبیل چرخ یا بالابر برقی، طناب، دلو، کمپرسور، پمپ هوا و لوله های اتصال، سیم و روشنایی اتصال را تهیه و تدارک نماید.

۳-۲- پیمانکار موظف است کلیه نیروهای انسانی موضوع عملیات را متناسب با مدت قرارداد تامین نماید.

۳ – ۳ – پیمانکار موظف است جهت اجرای موضوع قرارداد از نیروی انسانی ماهر و با تجربه استفاده نماید.

۳-۴- پیمانکار برنامه ریزی خود را قبل از شروع بکار می بایستی به کارفرما اعلام نماید و جهت حفر چاه در زمان مقرر تدارک لازم را دیده باشد.

۳-۵- پیمانکار می بایستی خاک های حاصل از حفاری را در محل مناسب طوری دپو نماید که مزاحم سایر عملیات اجرایی کارگاه نبوده و ضمنا به شکلی دپو نماید که بار تقلی اطراف چاه را سنگین ننماید همچنین محل دپوی خاک و ارتفاع آن نیز بایستی با نظر کارفرما و یا دستگاه نظارت منطبق باشد.

۳-۶- در صورتی که خاک چاه ریزشی باشد پیمانکار موظف است پس از هر چند متر حفاری نسبت به کول گذاری آن اقدام و سپس به حفاری ادامه دهد.

۳-۷- در صورتی که حفر میله و یا انباری نیاز به کمپرسور داشته باشد پیمانکار بایستی نسبت به تهیه آن راسا اقدام نماید و پیمانکار مسئولیت هرگونه حادثه و اتفاقی را در این مورد می پذیرد و هیچ گونه مسئولیتی متوجه کارفرما نخواهد بود.

۳-۸- پیمانکار به هيچ عنوان نمی تواند از اتباع خارجی که مجوز کار در ایران را ندارند جهت اجرای موضوع عملیات استفاده نماید و در صورت استفاده از اتباع خارجی کارفرما می تواند یکطرفه قرارداد را فسخ نماید

۳-۹-پیمانکار موظف است کلیه موارد ایمنی و حفاظتی در کارگاه را رعایت نماید. (وسایل ایمنی و حفاظتی شامل کلاه چاله دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی و هر وسیله لازم دیگر می باشد)

۳-۱۰- پیمانکار نمی تواند موضوع قرارداد را بدون اطلاع کارفرما به شخص دیگری واگذار نماید.

۳-۱۱- پیمانکار فقط می تواند در ساعات روشنی روز کار نماید و در صورتی که بخواهد در شیفت های دوم و سوم کار نماید بایستی با اجازه و موافقت کارفرما و یا دستگاه نظارت باشد.

۳-۱۲- پیمانکار بایستی برنامه زمان بندی خود را یع کارفرما یا دستگاه نظارت ارائه دهد و پس از تایید ایشان مشغول بکار شود.

۳-۱۳- پیمانکار مسئول حفظ و حراست از جان کارگران و وسائل و ابزار و تجهیزات خود می باشد.

۳-۱۴- در صورت بروز هرگونه حادثه که نقص عضو و یا فوت را به دنبال داشته باشد پیمانکار خود مسئول تامین خسارات ناشی از آن است و هیچ گونه مسئولیت و تامین خسارتی متوجه کارفرما نیست.

۳-۱۵- مسئولیت هرگونه فساد، فحشا، کلاهبرداری، درگیری و مشابه آن توسط افراد پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه به عهده پیمانکار است.

۳-۱۶-پرداخت هرگونه حق ایاب و ذهاب، بیمه، غذا و محل اسکان کارگران به عهده پیمانکار است.

۳-۱۷- پیمانکار افرادی را در کارگاه بایستی بکار گمارد که مورد تایید کارفرما باشد.

۳-۱۸-یمانکار اقرار می نماید که زمین مورد نظر را کاملا شناسایی نموده و از کم و کیف آن کاملا با اطلاع است و به کلیه مشخصات فنی و اجرایی اشراف کامل دارد و هیچ نکته ای باقی نمانده است که بعدا بتواند در مورد آن استناد به جهل خود نماید.

۳-۱۹-در صورتی که کارفرما دستور کار جدیدی را به پیمانکار ابلاغ نماید، ایشان موظف به اجرای آن خواهد بود.

۲۰-۳- در صورت مواجه شدن پیمانکار با موضوعات جدید، خطرناک یا غیرقابل پیش بینی ، پیمانکار موظف است موارد را فورا با کارفرما در میان گذاشته و پس از تایید کارفرما ، کار را دنبال نماید.

۳-۲۱- پیمانکار بایستی قبل از آغاز عملیات حفاری چاه، نسبت به بررسی های لازم در خصوص وجود و کیفیت موانعی از قبيل قنوات قدیمی، فاضلاب ها، پی ها و جنس خاک لایه های زمین و تاسیسات مربوط به آب، برق، گاز، تلفن و نظایر آن را به عمل آورد و در صورت لزوم با سازمان های ذیربط تماس برقرار نماید. محل حفاری نیز باید طوری باشد که به هنگام کار خطر ریزش یا نشست قنات و فاضلاب مجاور با برخورد با تاسيسات یاد شده را نداشته باشد.

۳-۲۲- پیمانکار بایستی کارگرانی را که چاه کار می کنند به ماسک و دستگاه تنفسی مناسب مجهز نماید تا همواره هوای سالم به آنها برسد.

۳-۲۳- پیمانکار باید پس از خاتمه کار روزانه، دهانه چاه را با صفحات مشبک مقاوم و مناسب به نحو مطمئن بپوشاند.

۳-۲۴- هر روز پس از اتمام عملیات چاه کنی، باید دلو و طناب از داخل چاه جمع آوری شود.

۳-۲۵- اگر برای روشنایی داخل چاه از برق استفاده می شود، باید با انتخاب کابل مناسب و سالم و نیز چراغ بی خطر، اصول ایمنی را رعایت نمود.

۳-۲۶- استفاده از چراغ های نفتی یا گازی هنگام حفاری مجاز نیست، مگر آنکه چاه کاملا خشک و بدون خطر باشد.

۳-۲۷- باید از ریختن آب و خیساندن اطراف دهانه چاه پرهیز کرده و به طور کلی رعایت آیین نامه و مقررات حفاظتی حفر چاه های دستی، مصوب شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار و امور اجتماعی، الزامی است.

ماده ۴- تعهدات کارفرما:

۴-۱- کارفرما موظف است بر اساس مفاد قرارداد کلیه پرداخت های لازم را به پیمانکار انجام دهد.

۴-۲- کارفرما موظف است مکانی جهت استراحت و غذاخوری برای کارگران مهیا نماید.

۴-۳- کارفرما موظف است برق مورد نیاز و آب شرب را در اختیار پیمانکار بگذارد.

۴ – ۴ – کارفرما از بابت مواردی که بایستی در اختیار پیمانکار بگذار حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.

۴-۵- کارفرما بایستی سرویس بهداشتی مناسب و کافی کارگران را در کارگاه قبل از شروع عملیات احداث نماید.

ماده ۵ – مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت :

۵-۱- مبلغ قرارداد به ازاء حفر هر متر طول میله……………. ریال و کول گذاری در میله هر متر طول

ریال و به ازاء حفر هر متر طول انباری

ریال و کول گذاری در انباری هر مترطول………….ریال می باشد

۵-۲- مبلغ آجرچینی به ازاء هر متر مکعب آجرچینی ………………….. ریال و نصب گلدان هر عدد…………………. ریال می باشد.

مبلغ کل قرارداد…………. ریال پیش بینی می گردد که تا ……..% قابل افزایش یا کاهش خواهد بود.

تبصره (۱) به این قرارداد هیچ گونه تعدیل ، اضافه بها ، سختی کار و پاداش تعلق نمی گیرد و پیمانکار نباید چنین مبالغی را مطالبه نماید.

تبصره (۲) در صورتی که خاک از نوع دج باشد و در هنگام حفاری به سنگ های بزرگ برخورد نماید هزینه کمپرسور به عهده کارفرما و مسئولیت حفاری به عهده پیمانکار است و مبلغ آن نیز با توافق طرفین خواهد بود.

تبصره (۳) از هر پرداخت مبلغ…..% بیمه، …..% مالیات و …….% حسن انجام کار کسر خواهد شد.

تبصره (۴) نحوه پرداخت مبالغ قرارداد پس از ارائه صورت وضعیت توسط پیمانکار و تایید دستگاه نظارت و کسر کسورات قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

ماده ۶- مشخصات فنی :

ا -۶- چاه نباید در زیر و نزدیک ستون ها و دیوارهای باربر قرار گیرد. چاه باید در محل مناسب حفر گردد، به طوری که بعدا بازرسی و بازنگری احتمالی چاه به سهولت امکان پذیر باشد. حفر انبارهای چاه نیز باید به نحوی صورت گیرد که حتی المقدور در زیر دیوارها و ستون ها قرار نگرفته و به حریم اراضی مجاور و غیر، تجاوز نشود. چاه های آب و فاضلاب باید حتی المقدور در محوطه های باز حفر شوند.

متر اختيار شود تا چاه هنگام ایجاد انبار در تحمل نیروهای وارده، مقاوم تر بوده و

۶-۲- هنگام حفر میله باید جای پا در جداره چاه پیش بینی شود تا بتوان وارد چاه شد و یا از آن خارج شد. در صورت امکان بهتر است عمق میله چاه بین…………… تا در صورت ریزش احتمالی موضعی، خطر کمتری را ایجاد نماید. میله باید کاملا قائم و شاقولی بوده و انحراف نداشته باشد.

۶-۳- چنانچه چاه مرطوب بوده و دم با گاز داشته باشد، باید به وسیله دستگاه های هوا دهی و لوله کشی در حین کار، هوای لازم را به درون چاه دمید تا مقنی بتواند به سهولت به کار خود ادامه دهد.

۶-۴- انبار باید به صورت مخروطی حفر شود، به طوری که قاعده مخروط، پایین و راس بالا باشد. کف انبار باید تراز و تخت باشد.

۶-۵- ریزش فاضلاب از دهانه تحتانی گلدان به داخل چاه، باید به نحوی باشد که فاضلاب مستقیما به ته چاه ریزش کرده، به جداره چاه برخورد نکند و موجبات شکستگی بدنه چاه را فراهم نسازد.

ماده ۷- فسخ قرارداد

۷-۱- در صورتی که پیمانکار بیش از یک چهارم برنامه زمان بندی تاخیر داشته باشد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید.

۷-۲- عدم حسن اجرا یا عدم اجرای کامل یا قسمتی از هر یک از مراحل این قرارداد حق فسخ برای کارفرما خواهد داشت.

۷-۳- در صورت انتقال قرارداد با واگذاری آن به اشخاص دیگر کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید

۷-۴- در صورت تاخیر بیش از یک هفته در شروع به کار قرارداد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید.

ماده ۸- دوره تضمین قرارداد :

مدت تضمین قرارداد………………ماه پس از اتمام کار می باشد و در صورت بلانقص بودن کار انجام شده مبلغ …….. % حسن انجام کار با تقاضای پیمانکار مسترد خواهد شد.

ماده ۹- حکمیت:

طرفین آقای……………… را به عنوان داور مرضی الطرفین در موارد اختلافی تعیین نمودند. نظر داوری حکم لازم الاجرا است.

این قرارداد در ۹ ماده و ۴ تبصره و در دو نسخه متحدالمتن که هر یک حکم واحد را دارد، تنظیم گردیده است.

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد