کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل شهرداری در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل شهرداری در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل شهرداری در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل شهرداری در شیراز

وکیل پایه یک دادگستری

خداوردی حنیور

09225192408

بیشتر بخوانید: وکیل در شیراز

شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی می باشد. این نهاد طبق قانون، اختیارات و وظایف متعددی را دارا بوده و اختیارات متعدد آن قدرت فزاینده ای را به شهرداری داده و متاسفانه در سنوات گذشته سوء استفاده هایی از این اختیارات مشاهده شده که موجب سلب حقوق شهروندان شده است.

بر خلاف دعاوی قضایی دیگر که قوانین مصوب یک نهاد یعنی مجلس شورای اسلامی در آن ها حاکم می باشد، در خصوص شهرداری نهادهای متعددی اقدام به تصویب مقررات برای شهرداری می نمایند که برای شهرداری لازم الاتباع بوده و در دعاوی بین شهرداری و شهروندان موثر می باشند.وکیل شهرداری می بایست تسلط کامل بر این نهادها و مصوبات را داشته باشد.

برخی از این نهاد ها عبارتند از شورای عالی شهرسازی و معماری، کمیسیون ماده ۵ قانون شورای عالی شهرسازی و معماری، شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی.

از طرف دیگر مراجع حل اختلاف بین شهروندان و شهرداری نیز بسیار بوده و بر خلاف سایر دعاوی که در اکثر موارد، تنها مرجع حل اختلاف دادگاه ها می باشند، در دعاوی بین شهرداری و مردم مراجع متعددی اقدام به حل اختلاف می نمایند از حمله کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری در مورد حل اختلاف شهرداری و مردم در مورد عوارض، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در مورد اختلافات طرفین در تخلفات ساختمانی، کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری در مورد ساخت و سازهای خارج از حریم شهرها و نیزدیوان عدالت اداری در خصوص تخلف از قوانین توسط شهرداری ، دادگاه های عمومی کیفری … نام برد،که وکیل شهرداری ضمن آشنایی و شناخت مرجع صالح ،اقدام به پیگیری امورات تا زمان احقاق حقوق ایشان می نماید.

مقررات بسیاری نیز در خصوص هریک از اعمال حاکمیتی و تصدی گری شهرداری نیز وجود دارد، مثلا در مورد امور مالی شهرداری آیین نامه مالی شهرداری ها، در خصوص فضای سبز قانون گسترش فضای سبز و آیین نامه های آن، در خصوص نحوه تملک املاک از سوی شهرداری ها لایحه قانونی نحوه تملک املاک برای طرح های عمرانی و …

درواقع اگر بگوییم برای هر نوع عمل شهرداری یک قانون یا آیین نامه وجود دارد، سخنی به گزاف نگفته ایم، لذا به تعداد اعمال حاکمیتی و تصدی گری شهرداری قانون و آیین نامه وجود دارد.

در خصوص نهاد ها و افراد طرف دعوا با شهرداری نیز اشخاص زیادی طرف دعوا با شهرداری قرار می گیرند، از نهادهای دولتی مانند شورای شهر، استانداری، سازمان شهرداریها، فرمانداری، شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده ۵ آن گرفته تا شهروندان از حمله پیمانکاران در مورد مطالبات خویش از شهرداری، مالکان در مورد املاک تملک شده ایشان از سوی شهرداری، سازندگان در مورد عوارض و تخلفات ساختمانی و دیگر مشاغل و اصناف در مورد تابلو و تبلیغات و سایر مسائل و حتی بانک ها و سایر نهادها می توانند در مسائل حقوقی با شهرداری به مشکل برخورده باشند.

اما شاید مهمترین دعاوی قابل طرح از سوی وکیل شهرداری ،دعاوی مرتبط با تخلفات ساختمانی و دعاوی مرتبط با مطالبات پیمانکاران شهرداری باشد .

دعاوی مرتبط با تخلفات ساختمانی توسط وکیل شهرداری در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تعقیب و در صورت عدم حصول نتیجه در دیوان عدالت اداری نسبت به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعتراض می شود.

در خصوص دعاوی مطالبات پیمانکاران شهرداری نیز، وکیل شهرداری باید بین نهادهای صالح رسیدگی به این دعاوی قائل به تفکیک شود، چرا که امروزه نهادی به نام کمیسیون ماده ۳۸ به دعوای مطالبات پیمانکاران رسیدگی می نماید.

 

ذکر این مختصر که به درازا کشیده شد و تنها گزیده ای از مسائل حقوقی شهر و شهرداری می باشد، نشان از وسعت دریای دعاوی شهرداری است. برای برخورد با این موضوعات وسیع نیازمند یک متخصص حقوقی است که می بایست به تمام قوانین و مسائل و ضوابط مسلط باشد و تجربه در این زمینه را دارا باشد تا بتواند با تجمیع مقررات مختلف چاره کار را پیدا نماید.

متاسفانه امروزه مشاهده می شود، اشخاص فاقد تخصص در این دعاوی با تبلیغات محیطی و ذکر چند نمونه از آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری که در سایت دیوان و کتب حقوقی به راحتی قابل استخراج می باشد خود را متخصص دعاوی شهرداری معرفی نموده و موجبات مشکلات متعدد شهروندان فراهم آورده اند.

اهم دعاوی مرتبط به شهرداری به شرح ذیل می باشد.

دعاوی قراردادی

  • دعاوی قراردادی شهرداری با اشخاص
  • دعاوی مطالبات پیمانکاران
  • دعاوی کارمندان شهرداری
  • دعاوی مناقصات و مزایده های شهرداری

دعاوی ساختمانی

  • الزام به صدور پروانه
  • تخلفات ساختمانی
  • کمیسیون ماده ۱۰۰
  • کاربری ملک

دعاوی عوارض

  • عوارض ساخت
  • عوارض تفکیک و افراز
  • عوارض اصناف و مشاغل
  • عوارض تبلیغات و تابلو
  • کمیسون ماده ۷۷

دعاوی تصرف

  • مطالبه بهای ملک
  • رفع تصرف عدوانی
  • رفع ممانعت

دعاوی کیفری شهرداری

  • تخریب
  • ضرب و جرح توسط کارمندان شهرداری
  • ممانعت از فعالیت کسبی

پایان مقاله وکیل شهرداری در شیراز

به درخواست شما هم شهری های عزیز چند نمونه قرار میدهیم

قرارداد حق العمل کاری

ماده ۱) طرفين :

الف) شرکت …………….. به مدیریت …………….. به شماره ثبت ……………. به آدرس …………….. تلفن ………………. به عنوان آمر .

ب) آقای ………………….فرزند ………………. شماره شناسنامه ………………… صادره از ……………….. متولد ………………. ساكن …………….. تلفن …………………. به عنوان عامل فروش .

ماده ۲) موضوع: بازاریابی و پخش و فروش تولیدات آمر توسط عامل فروش

ماده ۳) مدت : این قرارداد از تاریخ …………… لغایت …………… به مدت ……………. ماه به صورت آزمایشی منعقد می گردد و چنانچه صلاحیت عامل فروش مورد تأیید آمر قرار گیرد و قابل تمدید خواهد بود.

ماده ۴) محدوده فعالیت : حوزه عملیاتی عامل فروش استان …………… می باشد.

ماده ۵) وظایف و تعهدات عامل فروش

۱ – ۵ – عامل فروش متعهد می گردد که بدون هماهنگی کتبی آمر هیچ گونه فعالیتی خارج از حوزه عملیاتی خود نداشته باشد.

۲ – ۵- مبنای قیمت فروش تولیدات شرکت وفق لیست قیمتی می باشد که پیوست قرارداد است.

۳ – ۵- عامل فروش می تواند با توجه به مسأله عرضه و تقاضا بر مبنای تولیدات شرکت میزان تخفیفی را که قبلا توسط آمر تعیین گردیده در هنگام فروش اعمال نماید.

۴ – ۵ – عامل فروش موظف است میزان تخفیف اعمال شده را نسبت به هریک از مشتریان به تفکیک اعلام نمایند تا پس از تأیید آمر در ذیل برگ فروش آنها قيد گردد.

۵ – ۵- عامل فروش ضامن کلیه تعهداتی می باشد که انجام می دهد و آمر هیچ گونه تعهدی در قبال آنها ندارد و مگر تعهداتی که قبلا با هماهنگی کتبی آمر انجام گرفته باشد.

۶ – ۵- مرجوعات شرکت در صورتی قابل پذیرش است که نقص مربوط به کیفیت آن باشد در غیر این صورت کلیه هزینه های مرجوعی از قبیل (کارتن و بسته بندی و حمل و نقل و …………..) و خسارت های ناشی از آن به عهده عامل فروش می باشد.

۷ – ۵ – کالاهای مرجوعی حداکثر ……………………. روز پس از ارسال کارخانه می باید به اطلاع شرکت برسد.

۵-۸- عامل فروش باید کلیه سفارشات خریداران را از طری نمابر ، تلفن و یا کتبا به دفتر شرکت اعلام کنند و در صورتی که این سفارشات مطابق شرایط شرکت باشد و اقدامات لازم جهت ارسال انجام خواهد گرفت.

۹ – ۵ – عامل فروش متعهد می گردد ظرف مدت …………………. روز از تاریخ ارسال محصولات شرکت به خریداران و نسبت به تأدیه وجه آن اقدام نموده و کلیه وجوه دریافتی اعم از وجه نقد یا چک را به شرکت تحویل دهد.

۱۰ – ۵ – عامل فروش باید کلیه مطالبات را به طور کامل به شرکت تأدیه نماید و رسید آنها را دریافت کند در غیر این صورت متخلف محسوب و مسئول می باشد.

۱۱ – ۵ – حداکثر مدت مطالبه ثمن معاملات منعقده ……………….. روز از تاریخ ارسال محموله و خروج کالا از کارخانه می باشد.

۱۲ – ۵ – عامل فروش متعهد است در صورت اخذ چک از خریداران به آنها رسید بدهد و از کلیه چک هالیدی در دو نسخه تهیه نموده و یک نسخه را به شرکت تحویل و رسید دریافت کنند و نسخه دیگر نزد خود باشد.

۱۳ – ۵ – در صورت عدم تأدیه به موقع چک خریداران , وجه آن به علاوه خسارت تأخیر تأدیه از محل حساب عامل فروش برداشت می شود (خسارت تأخیر تأدیه به میزان …………………… ماهيانه مورد محاسبه قرار می گیرد ).

۱۴ – ۵ – عامل فروش متعهد می گردد که به عنوان امين شرکت , حافظ منافع شرکت بوده و هیچ گونه اقدامی علیه شرکت انجام ندهد و در غیر این صورت مسئول می باشد.

۵-۱۵- از آنجایی که مشتریان , عامل فروش را به نام شرکت می شناسند و اثر عملکرد اخلاقی و تبحر و توانمندی ایشان به عنوان اثر مثبت شرکت تلقی می گردد و اثر منفی ایشان را به عنوان اثر سوء برشمرده و خدشه به اعتبار شرکت خواهد بود و فروشنده با اهتمام کامل در جهت ارتقاء اعتبار نافذ شرکت کوشا خواهد بود و متعهد به رعایت نظم و انضباط (حضور به موقع و نظم و ترتیب در امور جاری) و رعایت موازین و شئونات اسلامی (صداقت در گفتار و عمل و ظاهر آراسته و شایسته و دوری جستن از غيبت و زیاده گویی و جلوگیری از اسراف) می باشد.

۵-۱۶- از آنجایی که اطلاعات شرکت به عنوان سرمایه های نهفته شرکت محسوب می گردد رعایت دقیق حفظ اسرار و امور شرکت به عنوان اصل امانت دار واجب و لازم الاجرا است.

۱۷ – ۵ – در طول مدت همکاری در هیچ مرکز دولتی و وابسته به بخش دولتی که در زمینه صنایع وابسته و بخش خصوصی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت و پاره وقت و به صورت موضوعی مشغول به کار نمی گردد.

۱۸ – ۵ – به کارگیری توانمندی های بالقوه خویش در جهت امور محوله به نحوی که امور محوله با کمال دقت و در حداقل زمان و برترین کیفیت انجام گردد.

ماده ۶) تعهدات و وظایف آمر:

۱ – ۶- آمر متعهد است نسبت به ارسال سفارشات خریداران که مطابق شرایط تنظیم گردیده اقدامات لازم را با توجه به تولیدات و امکانات شرکت حتی الامکان در اسرع وقت انجام دهد.

۲ – ۶- آمر متعهد است ……………………. مبلغ فروش خالص محصولات شرکت را به عنوان کمیسیون و پس از وصول کامل وجوه و اعم از وجه نقد یا چک و کسر هزینه هایی مانند مرجوعات و تخفیف و غیره به حساب عامل فروش واریز نماید.

۳ – ۶ – آمر می تواند هر زمان که لازم بداند نماینده ای جهت نظارت بر فعالیت عامل فروش به منطقه اعزام نماید.

۴ – ۶- آمر متعهد است بابت هزینه های ایاب و ذهاب فروشنده و ماهیانه مبلغ …………………… به طور ثابت پرداخت نماید.

۵ – ۶- آمر متعهد می گردد که چنانچه سفارشات مشتریان به صورت ماشین دردستی با بالاتر باشد و مبلغ کرایه حمل را ذیل فاکتور مشتریان کسر نماید

۶-۶- آمر متعهد است ماهیانه حداقل حقوق مصوب وزارت کار را به مسئول فروش پرداخت و ایشان را طبق ضوابط سازمان تأمین اجتماعی پس از طی دوره آزمایشی بیمه نماید.

۷ – ۶- آمر متعهد می گردد در طول مدت دوره آزمایشی فعالیت عامل فروش و شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی را جهت موضوع قرارداد به موازات عامل فروش استخدام ننماید.

ماده ۷) الزامات :

۱ – ۷ – یک فقره چک به شماره ……………… عهده بانک ……………… شعبه ……………… حساب جاری ……………….. به مبلغ ………………. ریال هرکدام به ……………… بابت وجه التزام قرارداد از عامل فروش توسط آمر اخذ گردید.

۲ – ۷- در صورت اثبات هرگونه تخلفی از ناحیه عامل فروش که مغایر با مفاد قرارداد باشد و امر می تواند این قرارداد را فسخ نماید و خسارات وارده به آمر از محل اسناد قید شده تأمین نماید و عامل فروش رضایت خود را به منظور برداشت خسارات وارده از سوی آمر اعلام می نمایند.

۳ – ۷- احراز تخلف و عدم کفایت با توجه به عرف صنفی صورت می پذیرد.

۴ – ۷ – چنانچه قرارداد به علت تخلف عامل فروش فسخ گردد و از تاریخ فسخ کلیه حساب های فیمابین بایستی تسویه گردد و مواردی که به طور امانی در اختيار عامل است به آمر تحویل داده شود.

۵ – ۷ – در صورت عدم تأدیه و تسویه حساب کامل ظرف …………………. از تاریخ فسخ , عامل فروش می بایست روزانه …………………… از مجموع بستانکاری آمر را بابت وجه التزام به آمر بپردازد.

ماده ۸) این قرارداد مورخ …………………….. در کمال صحت و سلامت و آگاهی از مفاد آن ………………….. و در سه نسخه تنظيم که هرکدام دارای حکم واحد می باشد.

شهود: ۱) آقای ……………….. فرزند …………………..

۲) آقای …………………. فرزند ……………….

 

 

۲)آقای ………………. فرزند …………………….

قرارداد بیع قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی

طرف اول قراردا(فروشنده): خانم/ آقای ………. فرزند آقای …………. دارای شناسنامه شماره ……………. صادره از ……………. متولد ……… ساکن. …………….

طرف دوم قرارداد(خریدار): خانم/ آقای …………. فرزند آقای …………. دارای شناسنامه شماره ………….. صارده از ………… متولد ………….. ساکن…………….

موضوع معامله:

تمامت مقدار سه دانگ مشاع از شش دانگ یکباب خانه پلاک واقع در بخش ۱۷ ثبتی شهرستان ………………. محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره …………….. مورخ ……………… صفحه …………………. جلد ………………. فاقد شماره چاپی صادره بنام فروشنده با جميع توابع شرعیه و لواحق عرفيه آن اعم از عرصه و اعیان بدون استثنا و به انضمام قدر الحصه از برق به شماره شناسایی ………………. و منصوبه های در آن و با قید اینکه آقای………………. فرزند آقای………………. صادره ………………….. متولد ……………….. ساکن……………..

د به سند مالکیت شماره ………………. مورخ ……………….. صفحه …………………. جلد ………………….. فاقد شماره چاپی با امضای این سند حق شفعه خود را در انجام این معامله اسقاط و از آن صرفنظر نمود.

مبلغ قرارداد

مبلغ …………….. ریال رایج که تماما و نقدا به فروشنده تاديه و تسلیم شده است.

کافه خیارات خصوصا خيار غین هر چند فاحش از متبايعين اسقاط گردیده و باظهار صیغه مبایعه قطعيه جاری گردید.

منافع مورد معامله قبلا به کسی واگذار نشده و خریدار با رویت مبيع، وقوف کامل از محل وقوع، حدود و مشخصات، مشاعی بودن، قبول و اقرار به تصرف و قبض مورد معامله نمود.

محل امضای فروشنده * محل امضای خریدار

قرارداد بیع قطعی ملک

فروشنده: نام ………………….. نام خانوادگی …………………. فرزند …………………….. دارای شناسنامه ………………….. صادره از ……………….. به نشانی……………………..

خریدار: نام ……………….. نام خانوادگی ……………….. فرزند ………………. دارای شناسنامه ……………….. صادره از ………………. به نشانی ……………….

مورد معامله:

تمامی ششدانگ یکباب خانه یک دستگاه آپارتمان که مشخصات ثبتی آن به قرار ذیل محل وقوع آن ……………. است.

يكفيغس لن اصل

ل اض

خ ش

ب ه مساحت ………………….. (فتوکپی سند مالکیت شماره …………… که کلیه اوراق آن ممضى به امضای فروشنده است اخذ و تسليم خريدار شد مشخصات تفصیلی مورد معامله در فتوکپی مذکور مضبوط

مورد معامله دارای

آب، با شماره پرونده ……………………..) برق، (با شماره اشتراک …………………..) تلقن، به شماره شماره های …………………….، گاز شهری بهش شماره …………………….. می باشد. اعيان منصوبه در مورد معامله که جزء مییع است به قرار ذیل است:

کولر ………………. دستگاه – لوستر سقفی ……………………. عدد – دستگاه تصفیه آب استخر – دستگاه برق اضطراری ………………….. – ۵ …………………..

ثمن معامله کلا معادل ……….. ریال می باشد که مبلغ

آن طی چک شماره ……………… مورخ …………….. از حساب جاری ……….بانک

به فروشنده پرداخت شد و مابقی که معادل ……………… ریال است به ترتیب و در موعد مواعدی که در این سند آمده است به فروشنده تادیه خواهد شد.

شروط و توضیحات:

احصيغه شرعی بیع بين طرفين جاری شد و اسقاط کافه خیارات منجمله غین (ولو به اعلى درجه) از طرفین به عمل آمد.

۲-به منظور انجام تشریفات ثبتی بیع انجام شده، طرفین متعهد شدند که راس ساعت………… صبح روز ……. مورخه ………………. در دفتر خانه شماره ……… تهران واقع در خیابان …………….. شاره …………… طيقه ……………… حاضر شوند.

و مدارک و اسناد لازم برای ثبت معامله اقدام کند و در روز موعود با در دست داشتن کلیه مدارک و اسناد و با تهیه کليه مقدماتی که به او مربوط می شود در دفترخانه حاضر شود. اند، در حکم عدم حضور خواهد بود.

 

۴-خریدار مکلف است در روز و ساعت معبود با همراه داشتن تتمه ثمن در دفترخانه حاضر شود.

۵-تسلیم و تحویل مییع حین ثبت معامله انجام خواهد شد.

هر یک از طرفین که در موعد مقرر در دفترخانه حاضر نشود و یا آن قسمت از مقدمات ثبت معامله را که مربوط به اوست فراهم نکند مکلف است مبلغ ……………….. ریال بابت جريمه عدم حضور به موقع به طرف دیگر بپردازد. این جریمه بدل اصل تعهد نیست و پرداخت آن لطمه ای به اصل معامله انجام شده نمی زند و طرف پرداخت کننده را نیز از انجام تعهداتش بری نمی سازد.

هر یک از طرفین پس از حضور در دفترخانه در صورتیکه طرف مقابل حاضر نباشد باید مراتب را کتبا به سردفتر اعلام و نامه خود را در دفتر ثبت مراسلات دفترخانه ثبت کند، فروشنده فتوکپی کلیه اسناد و اوراقی را که آماده کرده ضمیمه نامه مذکور خواهد کرد و خریدار در صورتیکه ثمن به صورت چک بانکی باشد فتوکپی چک یا چکها را ضمیمه خواهد نمود. اگر ثمن وجه نقد باشد باید به رویت سردفتر برسد و در حضور او شمرده و مراتب در نامه مورد اشاره درج شود.

تبصره – انجام موارد فوق از طریق تامین دلیل نیز بلامانع است.

فروشنده مکلف است آخرین قبوض آب و برق و تلفن و گاز را در دفترخانه به خریدار تحویل دهد. پرداخت این وجوه تا تاریخ ثبت معامله بر عهده فروشنده خواهد بود.

و در صورتیکه خریدار برای ثبت معامله در دفترخانه حاضر نشود فروشنده حق فسخ معامله را خواهد داشت و با اعلام مراتب عدم حضور خریدار به دفترخانه می تواند معامله را فسخ و مبیع را به هر کس دیگری که بخواهد منتقل کند. در این حالت وجه پرداختی به کسر مبلغ موضوع شق ۶ به وی مسترد خواهد شد. این فسخ صرفا با اعلام مراتب به خریدار، از طرق مقتضی محقق می شود و نیازی به مراجعه به مراجع قضایی نخواهد بود.

نور الزام طرف مقابل به ثبت معامله از طریق طرح دعوی در دادگستری اقدام کند پرداخت کلیه هزینه های قانونی دعوی اعم از هزینه دادرسی و حق الوكاله و غیره بر عهده طرف

مستنکف خواهد بود.

۱۱-در صورت استنکاف فروشنده از حضور در دفترخانه، در تاریخ تعیین شده برای حضور تا زمانی که سند رسمی انتقال تنظيم و مورد معامله به خریدار تحویل داده شود(هر کدام که دیرتر تحقق باید) فروشنده باید بابت هر روز تاخیر مبلغ ……………………. ریال به خریدار بپردازد. تعلق این وجوه تا انجام در مورد فوق الذكر ادامه خواهد یافت ولو اینکه مبلغ آن از کله ثمن فراتر رود. این مبلغ غير از مبلغی است که به موجب بند ۶ از شروط و توضیحات مقرر شده است.|

این قرارداد که در بردارنده بيع قطعی شرعی و تعهد متباعين به حضور در دفترخانه و انجام تشریفات شکلی و قانونی بیع واقع شده است، با توجه به مادتين ۳۳۸ و ۳۳۹ قانون مدنی و ماده ۱۰ همان قانون در تاریخ ……………… بين طرفين امضا و مبادله شد. این سند مشتمل بر ……………………. نسخه و هر نسخه شامل ………………… و با اعتبار واحد است.

امضای فروشنده * امضای خریدار

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد